حقه فرد قاچاقچی چوب در کهگیلویه و بویراحمد بر ملا شد


حقه فرد قاچاقچی چوب در کهگیلویه و بویراحمد بر ملا شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرد قاچاقجی چوب که با زیرکی از خودروی سواری برای حمل چوب به مقصد استان های هم جوار استفاده می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سید اسدالله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد حین گشت و کنترل حاشیه منطقه حفاظت شده دنا شرقی ارتفاعات مشرف بر روستای مهریان ( بونگاه) یک دستگاه خودروی سمند حامل چوب قاچاق بلوط را توقیف کردند.

وی افزود: از این خودرو نزدیک به یک تن چوب قاچاق بلوط کشف شد و برای متخلف پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سودجویان قاچاق چوب برای دور ماندن از دید ماموران از ماشین های سواری به جای وانت بارها برای حمل چوب به استان های همجوار استفاده می کنند.

هاشمی بیان کرد: این متخلفان برای گرفتار نشدن در دام قانون روش های قاچاق چوب در استان را تغییر داده اند.

وی ابراز داشت: به منظور حفاظت از جنگل ها در مناطق حفاظت شده استان گشت های شبانه راه اندازی شده و بصورت شبانه این مناطق رصد می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی، تاکید کرد: حفاظت از منابع ملی وظیفه همگانی است و کارکنان حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه روزی با تمام کمبودها به یک پنجم استاندارد جهانی مشغول خدمت هستند.

هاشمی بیان کرد: ظرف یک ماهه اخیر این پنجمین مورد از برخورد با سودجویان چوب در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی حفاظت از منابع‌ ملی را وظیفه‌ای همگانی دانست و عنوان کرد: شماره تلفن ۳۳۳۳۴۴۴۱-۰۷۴ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارشات مردمی در زمینه هرگونه تخلف در عرصه‌های ملی‌ست.

فقرمالی ، تهیه زغال، قطع درختان برای سوخت ارزان و بی توجهی به اهمیت جنگل ها ،بروز برخی آتش سوزی ها و بیماری زغال از تهدید های جدی برای جنگل های بلوط کهگیلویه وبویراحمد محسوب می شود.

این استان با ۲ اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

بر اساس گزارش ها از وسعت ۶ میلیون هکتاری جنگل‌های منطقه زاگرس به دلایل مختلف یک میلیون هکتار آن از بین رفته است.

۷۰ درصد از گونه‌های جنگلی زاگرس شامل بلوط‌ها می‌شود که در ۱۲ استان کشور پراکنده شده است.

این جنگل‌ها بر اساس مطالعات پالینولوژی در حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار سال قبل با درختان پراکنده بلوط و بنه تشکیل شده و از پنج هزار سال پیش جنگل‌های متراکم و نیمه متراکم بلوط بطور کامل در این منطقه ایجاد شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟