توسعه شهرها براساس نیازهای موجود باید صورت پذیرد


توسعه شهرها براساس نیازهای موجود باید صورت پذیرد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین نگاه مردم به توسعه شهری را مهم دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی گسترش شهرها را باید همسان با نیازهای اجتماعی موجود مورد توجه جدی قرار دهند.

هدایت‌الله جمالی‌پور روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان افزود: تامین مسکن برای اقشار کم‌درآمد کار ارزشمندی محسوب می‌شود که در گذشته صورت گرفت اما اتفاقات و مشکلاتی که بعدها در این حوزه پیش آمد نتیجه سهل‌انگاری و توجه نکردن به نیازهای آینده این بخش بود که امروز ما را با چالش‌های جدی در این حوزه روبرو ساخته است.

وی با بیان اینکه اگر کارها برمبنای کار کارشناسی باشد ما را در آینده با مشکلات کمتری روبرو می‌سازد، تصریح کرد: اعتقاد داریم ارزش یک کارشناس برای انجام یک پروژه بسیار بالاتر از یک مدیر است و اگر مدیری خود کارشناس باشد، ارزش کار انجام شده دوچندان نیز خواهد بود.

به گفته استاندار قزوین، نگاه ما در حوزه فعالیت‌های عمرانی باید در سطح استان و برای همه مناطق آن یکسان باشد.

جمالی پور با اشاره به مشکلات موجود در ناحیه شهری مهرگان، تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت این منطقه در آینده، پیشنهاد می‌شود کمیته فنی و تخصصی را برای رفع مشکلات این حوزه به همراه شهرک محمدیه تشکیل شود تا با یک نگاه و رویکرد جدی درصدد ایجاد بسترهای مناسب و انجام تعهدات از پیش داده شده، باشیم تا دوباره و با تصمیم‌های غلط و نابجای خود باعث بروز مشکلات بعدی در این ناحیه نباشیم.

ناحیه شهری مهرگان در انتظار جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود

شهردار محمدیه نیز در این جلسه اظهار داشت: بیشترین میزان ساخت و سازهای مسکن مهر استان در حاشیه این شهر ۵۰ هزار نفری یعنی در ناحیه شهری مهرگان صورت گرفته که سکونت ۱۲۰ هزار جمعیت در آن پیش‌بینی شده که با اضافه شدن طرح اقدام ملی مسکن در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار، جمعیت آن در آینده نه چندان دور به ۲۰۰ هزار نفر نیز افزایش خواهد یافت.

مریم نخستین تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها راه دسترسی این ناحیه شهری به محمدیه پل غیرهمسطح ۹ دی است که سال گذشته دستور مساعد وزیر راه و شهرسازی برای احداث دومین پل با تخصیص ۳۰ درصد اعتبار آن نیز گرفته شد اما هنوز اقدامی در این راستا شکل نگرفته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون خدمات رسانی ناحیه شهری مهرگان در حالی به شهرداری محمدیه واگذار شده که این شهر خود دارای طرح هادی است و اعتباری نیز برای آماده‌سازی و تجهیزات مورد نیاز برای آن به این شهرداری تخصیص داده نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟