900 تن میوه برای شب عید در کهگیلویه و بویراحمد ذخیره سازی می شود


900 تن میوه برای شب عید در کهگیلویه و بویراحمد ذخیره سازی می شود

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تولید میوه با کیفیت توسط کشاورزان در داخل این استان، 900 تن میوه شامل 500 تن پرتقال و 400 تن سیب درختی برای روزهای پایانی سال از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، سالار حسین پور اظهار داشت: برآورد اولیه مقدار مورد نیاز این محصولات، مقدار ۵۰۰ تن پرتقال والنسیا از مبدا استان های جنوبی و باغ های گرمسیری استان و ۴۰۰ تن سیب از محل تولیدات داخلی استان است.

وی افزود: این امکان نیز وجود دارد که با توجه به شرایط عرضه و تقاضا این مقدار محصول، قابلیت کاهش و یا افزایش توسط کمیته راهبری میوه شب عید را داشته باشد به گونه ای که در صورت تقاضای بیشتر امکان، تهیه و عرضه میوه وجود دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در خصوص تعیین و تعدیل قیمت عرضه میوه برای روزهای پایانی سال، نشست هایی در ماه های پیش رو برگزار می شود تا مردم استان در تهیه میوه با کیفیت و قیمت مناسب مشکلی نداشته باشند.

حسین پور ابراز داشت: طرح تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال با تعامل تشکل ها، بخش خصوصی، اتحادیه ها، تعاونی ها و سایر نهادهای متولی در این استان اجرا می شود زیرا که این طرح تا حد زیادی از ایجاد التهاب های کاذب ناشی از تقاضا در ایام پایانی سال در بازار بسیار جلوگیری خواهد کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد از مساحت خاک ایران بیش از این دارای هشت درصد منابع آبی کشور به میزان بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب بوده و میانگین بارش سالانه آن حدود ۶۰۰ میلیمتر بود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

کشاورزان این استان سالیانه ۸۵۰ هزار تن محصول تولید می کنند.

سالیانه ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

46

کد خبر 1330115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس