پیامد فضای مجازی گردن درد و آرتروز زودهنگام است


پیامد فضای مجازی گردن درد و آرتروز زودهنگام است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به لزوم کاربردی کردن علم و پژوهش گفت: توسعه بر مبنای توانمندی جایگزین پژوهش های تئوری شود.

دکتر رشید حیدری مقدم چهارشنبه ۲۰ آذر در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان همدان، ضمن تأکید بر لزوم ایجاد تغییر در رویکردهای آموزشی و پژوهشی کشور اظهار کرد: چنانچه ساختاری با نگاه دیروز به فکر مدیریت امروز باشد، به طور قطع محکوم به شکست خواهد بود بنابراین سیستم آموزش و پژوهش و بسیاری از بخش های جامعه باید دچار تحول شود.

وی با بیان اینکه برخی منابع درسی در سیستم آموزش و پرورش نیازمند تغییرات جدی است، اضافه کرد: نمی توان منابع آموزشی سال های اول انقلاب را همچنان به نسل های بعد منتقل کند چرا که امروز منابع نوینی از جمله آی.تی ضرورت آموزش در مدارس است.

دبیر کمیته اجرایی ستاد استانی هفته پژوهش ادامه داد: پیامدی که فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی نوین در کشور ما به جا گذاشته اند گردن درد، آرتروز زودهنگام، تهمت و افترا و حاشیه پیرامون اشخاص و مسائلی از این دست بوده در حالیکه در یکی از کشورهای توسعه یافته دنیا فضای مجازی زمینه ساز ایجاد ۳۰ هزار بنگاه اشتغالزایی شده است.

وی بیان کرد: اگر دانشگاه موفق به رفع دغدغه های جامعه نشود، دانشگاه نیست بر این اساس پزشک، مهندس و یا هر فارغ التحصیل دیگر باید بتواند برای خود و چند نفر دیگر اشتغالزایی کند و از دغدغه های اشتغالزایی جامعه بکاهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تأکید بر اینکه هر چه دیرتر این تحول را آغاز کنیم پیامدهای آن دامن‌گیر ما خواهد شد، اضافه کرد: جمعیت کشور ما از جوانی عبور کرده و در آینده ای نزدیک به جمعیت سالمندی می رسد که نیازمند مراقبت های خاص است و این مهم نیازمند توجه مضاعف به توانمندسازی جوانان و جامعه است.

وی هدف تأسیس دانشگاه را پیش بینی و کاهش دغدغه‌ها در سطح جامعه دانست و افزود: وزارت علوم اعلام کرده تعدادی از مؤسسات آموزش عالی باید تا پایان سال تعطیل شوند بنابراین باید با نگاه واقع بینانه و کارا به دنبال تعمیق فضای دانشگاه‌ها باشیم.

حیدری مقدم تشریح کرد: هر وجهی از علم به سرعت در حال به روزرسانی است و اگر این تغییر را نپذیریم دچار مشکل خواهیم شد ضمن اینکه تا سال ۲۰۲۵ بسیاری از مقالات امروز تغییر ماهیت خواهند داشت و ابزارها دچار تغییرات جدی می شوند بنابراین باید تلاش کنیم از روزمرگی جلوتر رفته و کشور را هماهنگ با سرعت پیشروی دنیا پیش ببریم.

وی در ادامه تصریح کرد: نقش ما به عنوان خلیفه خدا روی زمین این است که یک گام به جلو رفته و هنر این است که در بحران این گام‌ها را به عقب نبریم و همچنان به جلو پیشروی داشته‌باشیم به همین علت جوان امروز باید از ساحل امنی که پیرامون خود ایجاد کرده جلوتر رفته و به ایجاد تحول و تکاپو اقدام کند.

دبیر کمیته اجرایی ستاد استانی هفته پژوهش خاطرنشان کرد: ایده‌های دانشگاهی باید به ثروت تبدیل شود چرا که دغدغه ما اشتغال است و در صورتی می توان عملکرد دانشگاه را موفق برشمرد که این عملکرد توسعه همه جانبه ایجاد کند بر این اساس امید است به جایی برسیم که به جای اتکا به دولت بر توانمندی جوانان تکیه کنیم و بهره‌وری و توسعه را در جامعه بالا ببریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !