کاربردی شدن پژوهش‌های علمی محور کار مدیران باشد 


کاربردی شدن پژوهش‌های علمی محور کار مدیران باشد 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان با تأکید بر لزوم علمی و کاربردی شدن رویکرد مدیران اقتصادی گفت: باید کاربردی شدن پژوهش‌های علمی محور کار مدیران باشد.  

مصطفی آزادبخت چهارشنبه ۲۰ آذر در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان همدان، اشاره‌ای به شعار این هفته داشت و اظهار کرد: «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید» که شعار هفته پژوهش عنوان شده به درستی مسیر تحقق علم تا تولید را تعریف کرده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه تعداد مقالات و پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد رشد علم در کشور صعودی است و در موضوعات علمی و پژوهشی، پیشرفت‌های خوبی حاصل شده‌است اما متأسفانه کمتر شاهد آن هستیم که این پژوهش‌ها وارد عرصه عملیاتی و کاربردی شده باشند.

معاون استانداری همدان با بیان اینکه در اندوخته‌های تئوری جایگاه بالایی داریم اما اثربخشی آن محل ابهام است، خاطرنشان کرد: همه معتقدیم که با عملی کردن پژوهش‌ها رشد و توسعه در کشور حاصل می‌شود اما کمتر به دنبال نمونه‌های عینی اثربخش بوده‌ایم و خلأ آن همواره احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوب دانشگاه‌ها باید در حوزه کاربردی کردن ایده‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد، تبیین کرد: شخصیت‌های علمی بسیاری در دانشگاه‌ها فعال هستند که می‌توان از ظرفیت‌آنها و دانشجویان دارای پتانسیل استفاده کرد تا اثرات علم را در رفع دغدغه‌های جامعه شاهد باشیم.

آزادبخت با ابرازامیدواری از اینکه پیوندی عمیق بین دانشگاه، صنعت و بازار ایجاد شود، بیان کرد: امید است این پیوند بتواند مشکلات و دغدغه‌های کشور را به حداقل برساند.

وی در پایان به موضوع انتخابات و ثبت‌نام کاندیداهای استان اشاره کرد و گفت: ۴۳۸ کاندیدا در سطح استان در انتخابات پیش‌رو ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به دوره قبل ۳۸ درصد رشد حاصل شده‌است و از این بین ۵۰ تن استاد دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا