فوت 450 نفر ناشی از تصادفات رانندگی طی 8 ماه سالجاری


فوت 450 نفر ناشی از تصادفات رانندگی طی 8 ماه سالجاری

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در 8 ماهه امسال  450 نفر (340مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با بیان اینکه محور درون شهری با ۱۲۵ نفر با افزایش ۳۰ درصدی و جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۳۲۵ و کاهش ۲ درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسیده است، اظهار کرد: براساس این گزارش بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۷۱، بابل با ۶۲ و قائمشهر و سیمرغ با ۵۰ مورد بیشترین و گلوگاه با ۵ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.
وی تصریح کرد: در زمان وقوع تصادف ۱۰۷ نفر از افراد عابرین پیاده، ۹۲نفر سر نشین، ۸۸ نفر موتور سوار، ۸۵ نفر راننده و ۷ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، گفت: ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر مصدوم از تصادفات رانندگی در ۷ ماه امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند.
عباسی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی مازندران می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403