در فعالیت پاکبانان اربعین نگاه خادمی بر نگاه کارکردی غالب است


در فعالیت پاکبانان اربعین نگاه خادمی بر نگاه کارکردی غالب است

مشاور استاندار و دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: در فعالیت پاکبانان شهرداری ساوه در ایام اربعین حسینی، نگاه خادمی بر نگاه کارکردی غالب است.

محسن امیدی در مراسم تجلیل از پاکبانان و خادمین موکب ثارالله شهرداری ساوه، مستقر در نجف اشرف اظهار کرد: راهپیمایی عظیم اربعین عظمت و شکوه فرهنگ شیعه و عظمت و شکوه ائمه اطهار(ع) را به نمایش می‌گذارد و این حرکت بزرگ معنوی هرساله با رشد چشمگیری همراه است.

وی ضمن تقدیر از تمامی عوامل خدمت رسانی به زائران در این همایش معنوی اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ساوه نیز همراه و همگام با دیگر مسئولان، مردم و دستگاه‌های استان مرکزی در این مسئولیت سنگین در فضایی آکنده از دوستی و همدلی ما را به خوبی همراهی کردند.

امیدی تصریح کرد: به دلیل حجم بسیار زیاد کار خدمت رسانی به یک جمعیت میلیونی، حتی فکر نمی کردیم که این کار امکان‌پذیر باشد اما با تلاش و همدلی این مهم انجام شد.

وی ادامه داد: استان مرکزی در اربعین امسال معین شهرهای نجف و مهران بود، در واقع نیروهای ساوه معین شهر نجف و نیروهای اراک معین شهر مهران بودند که خوشبختانه نیروهای شهرداری ساوه در شهر نجف توانستند با صبوری، درایت، ایثار و تلاش به جمعیت میلیونی حاضر در نجف خدمات‌رسانی کنند.

امیدی گفت: پاکبانان ساوجی در گرما و در سخت‌ترین شرایط با از خودگذشتگی بزرگ‌ترین کار ممکن یعنی نظافت شهر نجف را به دلیل حضور میلیونی زائران بر عهده دار شدن و زحمات آنها موجب شد تا استان مرکزی جزو بهترین استان‌های کشور در حوزه خدمات رسانی به زائرین قرار گیرد.

وی همچنین از مشارکت دیگر نیروهای شهرداری ساوه از جمله آتش نشانی، آمبولانس، کامیون، تانکر آبرسانی و دیگر ماشین آلات در این حرکت معنوی و اقدام حسینی قدردانی کرد.

شهردار ساوه نیز آیین گفت: هر ساله عاشقان بی‌شماری در راه کربلای حسین (ع) سر از پا نمی‌شناسند تا اربعینی باشکوه همچون سال‌های قبل رقم بزنند و در همین راستا خادمان شهرداری ساوه نیز همانند سال‌های قبل در لباس پاکبان، راننده و آتش‌نشان سهم بزرگی در برگزاری این این رخداد بی‌بدیل داشتند.

سیدمهدی حسینی ادامه داد: امسال شهرداری ساوه با اعزام ۵۴ نفر نیروی پاکبان به همراه ادوات و ماشین آلات افتخار خدمت رسانی به زائران حسینی را در ایام اربعین داشت.

وی با بیان اینکه پاکبانان بخش مهمی از بدنه شهرداری را تشکیل می دهند، افزود: تلاش‌های شبانه روزی پاکبانان و کارگران شهرداری سبب شده است همیشه شهر ساوه به لحاظ پاکیزگی محیط شهری، شرایط مطلوب و مناسبی داشته باشد.

شهردار ساوه تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه دشمنان طی دو سال اخیر موجب پدید آمدن شرایط اقتصادی نامناسب برای کشور و از جمله شهرداری‌ها شد، اما پاکبانان این شرایط سخت را تحمل کردند و نشان دادند که در برابر مشکلات ایستاده‌اند و در سخت‌ترین وضعیت مجموعه شهرداری مصمم به توسعه شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این مراسم گفت: کسانی که به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند دارای جایگاه بسیار رفیعی هستند و این اقدام اجر و پاداش معنوی بسیار زیادی برای آنها دارد.

عبدالله سالمی با بیان اینکه تلاشهای شما پاکبانان در نجف قابل تحسین و تقدیر بود، گفت: برگزاری این مراسم به دلیل ایام محرم و صفر به تعویق افتاده بود.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح به مهندس حسینی شهردار ساوه از سوی استاندار مرکزی و دبیر ستاد اربعین استان مرکزی از تلاش‌های نیروهای اعزامی شهرداری ساوه تقدیر و از زحمات پاکبانان قدردانی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا