سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف در اردبیل کاهش می‌یابد


سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف در اردبیل کاهش می‌یابد

اردبیل - ایرنا - سرپرست فرمانداری اردبیل گفت که سهمیه آرد نانوایی‌های با تولید محصول بی‌کیفیت کاهش یافته و برای تولید نان مطلوب در اختیار واحدهای کیفی قرار می‌گیرد.

مسعود امامی یگانه روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه‌های آرد این شهرستان افزود: پایین بودن کیفیت نان در تعدادی از نانوایی‌ها مورد اعتراض و آزردگی شهروندان بوده و دستگاه‌های مسوول در اردبیل به صورت جدی به بحث نان و تامین رضایت عمومی وارد شده‌اند.

وی بیان کرد: نظارت بر تولید نان با کیفیت بعنوان مهمترین محصول مصرفی مردم از مرحله تولید و توزیع آرد، تخمیر ف عمل‌آوری و پخت نان مورد نظارت قرار خواهد گرفت تا مردم بر سر سفره نان با کیفیت و مطلوب داشته باشند.

وی بیان کرد: بحث آموزش نانوایی‌ها، نظارت بر بهداشت و برخورد با تخلفات احتمالی نانوایی‌ها مورد توجه جدی قرار دارد و در هفته‌های آتی نتیجه این اقدام قابل مشاهده خواهد بود.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه تنوع آرد مصرفی در این شهرستان یکی از دلایل و بهانه‌ها برای تولید نان با کیفیت کم از سوی برخی نانوایی‌ها بود، گفت: مقرر شده آرد یکسان در اختیار کارخانجات آرد قرار گرفته و تولید نان تنها با یک نوع آرد در شهرستان صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری اردبیل تصریح کرد: عدم مهارت در تخمیر و پخت نان در برخی از نانوایی ها ، کم فروشی و عدم رعایت وزن استاندارد در تولید از جمله مشکلات اساسی در کاهش کیفیت نان می باشد.

۲ هزار و ۹۹۲ واحد نانوایی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۵ واحد سهمیه پز و ۷۷۷ واحد آزاد پز هستند.

شهرستان اردبیل بیشترین سهم از نانواییها استان را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند