اعطای 1108 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در استان قم


اعطای 1108 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در استان قم

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم گفت: از بدو تاسیس بانک تا کنون در کل کشور نزدیک به 48هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی به صورت قرض‌الحسنه داشته‌ایم که 1108 میلیارد تومان از این تسهیلات مربوط به تسهیلات اعطایی توسط شعب استان قم است، همچنین تمام تسهیلات بانک مهر ایران به صورت قرض‌الحسنه و مبالغ خرد به افراد حقیقی اعطا شده‌اند.

سیدحسین دامادی در نشست خبری دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عنوان کرد: تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف گسترش معارف و مبانی اسلامی و فرهنگ قرض‌الحسنه و ترویج هرچه بیشتر سنت قرض‌الحسنه در جامعه، به ویژه احیای مطلوب مبانی اقتصادی اسلامی در نظام بانکی ایران انجام شد.

وی افزود: این بانک به منظور تحقق اصل مهرورزی وعدالت‌محوری و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی و تلاش در راستای خدمت‌رسانی به مردم از طریق رفع نیاز اقشار کم درآمد جامعه تاسیس شده است.

دامادی اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال و با مشارکت بانک‌های دولتی در آذرماه ۸۶ توسط ریاست جمهوری وقت ایران تاسیس شد.

وی افزود: هم اکنون این بانک با ۲۵ هزارمیلیارد ریال سرمایه و با بیش از ۵۲۲ شعبه فعال به صورت آنلاین توسط ۲۶۵۳ نفر پرسنل در حال خدمت رسانی به ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار مشتری در سراسر کشور می‌باشد.

دامادی در ادامه با اشاره وضعیت شعب این بانک در استان قم گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارای ۱۲ شعبه فعال در استان قم است که ۷۷ نفر پرسنل در این شعب در حال خدمت رسانی به ۲۰۰هزار نفر مشتری هستند.

وی افزود: در کل کشور نزدیک به ۴۸هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی به صورت قرض‌الحسنه داشتیم که ۱۱۰۸ میلیارد تومان از این تسهیلات مربوط به تسهیلات اعطایی توسط شعب استان قم است، همچنین تمام تسهیلات بانک مهر ایران به صورت قرض‌الحسنه و مبالغ خرد به افراد حقوقی اعطا شده‌اند.

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قم تصریح کرد: در سطح کشور از کل تسهیلات اعطایی تنها ۱درصد به صورت مطالبات باقی مانده است و این رقم در استان قم به ۰.۶۵ درصد کاهش می‌یابد و این رقم بسیار خوبی است، همچنین نسبت مصارف به منابع در اختیار شعب استان قم ۹۰درصد است.

وی خاطر نشان کرد: اولین صندوق امانات کشور در استان قم ایجاد شده است، همچنین اولین بانکی خواهیم بود که آرشیو اسناد دارد و این طرح نیز از استان قم آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به طرح های این بانک گفت: طرح "همیاران مهر" از طرح های تسهیلاتی بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیتهای اجتماعی است که با هدف ایجاد یک چرخه دائمی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت اشتغال آفرینی برای جوانان، زندانیان آزاد شده ، زنان سرپرست خانوار و همچنین درمان بیماران نیازمند ، با کمکهای هموطنان نوع دوست و نیکوکار طراحی شده است.

دامادی در ادامه با اشاره به رسالت‌های بانک مهر ایران گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با دو ماموریت اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه و نشر آن در کشور و احیای سنت قرض‌الحسنه در نظام بانکی کشور شروع به کار کرده است.

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارای قوی‌ترین پشتوانه بانکی با سهام‌داری ۱۰ بانک اصلی کشور است، همچنین طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منطبق با نیازهای جامعه است و برای تمام اقشار جامعه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق