بیش از پنج هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سال آینده احداث یا بهسازی می‌شود


بیش از پنج هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سال آینده احداث یا  بهسازی می‌شود

اصفهان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح ملی ابرار برای احداث و بهسازی نزدیک به پنج هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در سال‌های 98 و 99 در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

مهدی عبوری روز چهارشنبه در مراسم معرفی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: انتزاع راه روستایی از اداره کل راه و شهرسازی و الحاق آن به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این دلیل بود که با توجه به مشکلات اعتباری از امکانات و نیروهای موجود در بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری استفاده کنیم و راه‌های روستایی را در اولویت قرار دهیم.

وی تاکید کرد: نگهداری راه روستایی و بهسازی و آزادراه‌ها باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

عبوری گفت: نزدیک به نیم میلیون نفر در مناطق حاشیه‌ای در استان اصفهان در حال زندگی هستند که این موضوع وظیفه راه و شهرسازی را سنگین می‌کند و وظیفه داریم در بحث بازآفرینی بافت‌های فرسوده و توجه ویژه به مناطق حاشیه‌نشین اقدامات مهم‌تری نسبت به گذشته صورت بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سند توسعه استان اصفهان اظهار داشت: برنامه‌ها و سیاست‌ها در حوزه معاونت شهرسازی و معماری و کمیسیون ماده پنج سیاست محوری و تمرکز زدایی از مرکز استان است.

وی خاطرنشان کرد: مسیر دست‌یابی به توسعه پایدار برای این استان توسعه گردشگری است، برای توسعه گردشگری اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دستگاه متولی برای رشد و شکوفایی این صنعت کمک خواهد کرد.

عبوری گفت: استان اصفهان به دلیل کثرت پروژه‌های عمرانی یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور برای وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود این در حالیست که شرایط تزریق مالی برای احداث پروژه‌های عمرانی مناسب نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: یکی از اقدامات مهم وزیر راه و شهرسازی بحث اقدام ملی در تولید مسکن است.

وی با اشاره به سهم استان اصفهان از اقدام ملی در تولید مسکن را حدود ۷۰ هزار خانه اعلام کرد و گفت: استان اصفهان در این طرح ملی پس از تهران بیشترین تعداد واحد مسکونی را به خود اختصاص داده است.

عبوری اضافه کرد: فراخوان ثبت نام ۲۹ هزار واحد در این طرح توسط راه و شهرسازی، ۴۱ هزار واحد توسط شهرهای جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر از شنبه آینده آغاز خواهد شد در حالی که برای ۶ هزار واحد در سایر شهرستان‌های استان و ۹ هزار واحد در شهرهای جدید زمین تامین شده است.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی مردم بیکاری است، اظهار داشت: رونق تولید مسکن به ایجاد اشتغال کمک می‌کند که با شروع به کار احداث ۷۰ هزار واحد مسکونی بیش از ۱۰۵ هزار نفر شغل ایجاد شود.

در پایان این مراسم، علیرضا قاری القرآن به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان معرفی و از حمیدرضا امیر خانی مدیر کل سابق قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا