وجود 292 پروژه مشکل‌دار در بافت پیرامونی حرم/ ایمنی شهر مشهد پایین است


وجود 292 پروژه مشکل‌دار در بافت پیرامونی حرم/ ایمنی شهر مشهد پایین است

شهردار مشهد گفت: «سروسامان‌دادن به وضعیت مالی شهرداری»، «طراحی پروژه‌های زیرساختی» و «راه‌اندازی فعالیت‌های زیرساختی و عمرانی» سه راهبرد اصلی شهرداری در 6 ماه اول شهرداری من بود.

محمدرضا کلائی، ظهر امروز در نشست خبری خود که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه «این نشست در سالگرد حضورم به عنوان شهردار مشهد برگزار می‌شود»، اظهار کرد: در 6 ماه دوم، با همکاری شورای شهر، در مجموع به 50 محور اصلی مدیریت شهری تا سال 1400 رسیدیم و 6 ماه دوم به آغاز این 50 محورها گذشت.

کلائی با بیان اینکه «محور اول بسته تقاطع‌های غیر هم‌سطح، زیرگذرها و روگذرهاست»، افزود: تقاطع غیرهمسطح مصلی به‌زودی آغاز خواهد شد. امتداد این تقاطع به سمت طرق خواهد بود. با اجرای این پروژه دسترسی جدیدی به محدوده قلعه‌ساختمان ایجاد می‌شود، محور مصلی و نواب صفوی را از بن‌بست‌بودن خارج می‌کند و مسیر دسترسی دومی برای بهشت رضا خواهد بود.

وی با بیان اینکه «پروژه دیگر، 5.2 کیلومتر ابتدایی محور آزادراه مشهد- چناران-قوچان است که توسط شهرداری اجرا می‌شود»، اضافه کرد: محور دوم ایجاد زیرساخت ترافیکی به منظور کاهش سرعت خودروها و رعایت حق تقدم عابران پیاده است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه «محور سوم تأمین منابع پایدار آب و فضای سبز است»، تصریح کرد: محور چهارم راه‌اندازی خط سوم قطارشهری مشهد تا سال 1400 است. عمده بزرگان گفتند این کار نشدنی است، اما ما پرروتر از این حرف‌ها هستیم.

کلائی افزود: محور پنجم تحول جدی در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی است. 292 پروژه مشکل‌دار در این محدوده داریم که امیدواریم بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

شهردار مشهد با برشمردن بقیه محورهای عملیاتی شهرداری گفت: محور ششم بهبود سیما و منظر شهری است؛ محور هفتم تحرک‌بخشی به استحصال اراضی بزرگ مقیاس و اراضی شهری است؛ محور هشتم برنامه جامع شفافیت و مبارزه با فساد است. مبارزه با فساد امری مهم اما نیازمند پیگیری و زمان‌بر است؛ محور نهم اجرایی‌کردن منشور حقوق شهرنشینی و شهری برای همگان است؛ محور دهم پروژه توسعه، عمران و برندیگ توس است؛ محور یازدهم بسته جامع محله‌محوری است؛ محور دوازدهم تهیه و تصویب طرح های تفصیلی و بالادستی است و محور سیزدهم پروژه کسب و کارهای شهری است.

وی با بیان اینکه «از دیگر محورهای کار ما می‌توان به پروژه ساماندهی کشف‌رود، اصلاح ساختار پرسنلی و منابع انسانی، طرح رفع آبگرفتگی‌ها اشاره کرد»، افزود: هم‌اکنون در 52 نقطه عملیات عمرانی برای رفع آبگرفتگی در حال اجراست.

کلائی تصریح کرد: پیاده‌سازی نظام جامع اطلاع‌رسانی، برندینگ شهری، توسعه نظام بازاریابی از مبدأ و توسعه و رفاه زائر، بهبود ایمنی شهری، گسترش ارتباط با شهروندان و نخبگان و ترافیک هسته مرکزی مشهد از دیگر محورهای کار ما است.

شهردار مشهد افزود: همچنین استفاده از ظرفیت‌های مالی کمک از دولت، تئاتر شهر، باغ کتاب و خانه هنرمندان، شهرداری الکترونیک و بسته فنی‌اجتماعی مُدهای جدید حمل‌ونقل و پیاده‌محوری از دیگر محورهای کاری ما است.

کلائی با بیان اینکه «تأمین مالی مبتنی‌بر بدهی، احداث شهربازی در مقیاس بین‌المللی در پارک چهل‌بازه، ساخت کارخانه نوآوری، احداث میدان مرکزی میوه و تره‌بار، شهر بدون گرسنه و تکدی و بی‌سواد نیز در دستورکارهای ماست»، اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های ما احداث نمایشگاه دائمی گل و گیاه است. قرار است بزرگترین پارک سرپوشیده گل و گیاه در اراضی آبشار در میدان تیر سابق ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه «از دیگر محورهای کار ما می‌توان به پایش، ارزیابی و عملکرد داخلی شهرداری، احداث مجموعه ورزشی طبرسی، پروژه اجتماعی حمایت ار ورزش قهرمانی، بازآفرینی شهری، ایجاد خانه‌های فرهنگی و اجتماعی، سلامت مردم و پایدارسازی خانواده اشاره کرد»، گفت: بخش دیگری از این 50 محور شامل کلان‌پروژه آموزش فرهنگ شهروندی، برقی‌سازی تاکسی‌ها، توسعه کمربند سبز جنوب شهر، توسعه و بهسازی مسیرهای تشرف پیاده به حرم مطهر ضوی، استفاده از ظرفیت فایناس با استفاده از گارانتی دولت، توسعه فضای شهری در پایانه‌های مسافربری، دیپلماسی شهری با اولویت شهرهای فارسی‌زبان و زائرپذیر، پروژه توسعه سرزمینی فضاهای شهری، حمایت از توسعه گردشگری سلامت و پروژه تامین پارکینگ است.

شهردار مشهد افزود: محورهای دیگر بهبود مسیرهای اصلی و توسعه فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار و توسعه نهادهای مدنی در پروژه‌های اجتماعی است.

کلائی با اشاره به اینکه «ایمنی شهر مشهد پایین است»، تاکید کرد: باید آخرین تکنولوژی را در بحران داشته باشیم. حال مشهد به‌طور نسبی خوش است و باید روی تاب‌آوری شهری سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه «از ورزش قهرمانی به‌طور نظام‌مند حمایت می‌کنیم»، افزود: حمایت ما از ورزش‌هایی است که مردم بیشتر به دنبال آن هستند. ما متولی ورزش نیستیم، اما از آن حمایت می‌کنیم. درست است از فوتبال و کشتی حمایت کردیم، اما از والیبال و بسکتبال هم حمایت کرده‌ایم.

خبر درحال تکمیل است...

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت