اجرای طرح زمستانی در 30 استان با حضور بیش از 20 هزار تیم خودرویی و موتوری


اجرای طرح زمستانی در 30 استان با حضور بیش از 20 هزار تیم خودرویی و موتوری

سردار هادیان فر از اجرای طرح زمستانی در 30 استان با حضور بیش از 20 هزار تیم خودرویی و موتوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سردار «سید کمال هادیان فر» امروز چهارشنبه بیستم آذر در رزمایش زمستانی پلیس راهور گفت: 35 میلیون وسیله نقلیه، 42 میلیون راننده، میلیون ها تردد در شبانه روز، 217 هزار کیلومتر راه های کشور و هزار و 47 شهر و بیش از 17 هزار جان باخته و 365 هزار مجروح و معلول در سال 97 ضرورت همکاری همه دستگاه های مربوطه یک امر اجتناب ناپذیر می باشد.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همه ما چندین وظیفه اصلی داریم، مثل مدیریت در ترافیک، تسهیل در ترددها و افزایش ایمنی در ترددها با قابلیت پیش بینی داریم. در طرح نوروزی امسال 10 هزار نفر از هفت سازمان حضور فعال داشته اند و همچنین در این طرح بیش از 17 درصد کاهش تصادفات داشتیم؛ ضمن اینکه کشور از شرایط جوی نامناسبی هم برخوردار بود.

وی با اشاره به اربعین حسینی نیز اظهار کرد: اربعین حسینی جزو جدی ترین مسایلی بود که دستگاه ها با یکدیگر داشتند و علیرغم اینکه بیش از سه میلیون و 200 زائر داشتیم و 96 درصد از چهار مرز زمینی تردد کردند اما ما توانستیم با همکاری دستگاه ها تصادفات را مدیریت کنیم.

سردار هادیان فر با بیان اینکه در زمستان سال گذشته هزار و 24 نفر در جاده های شهری جان خود را در تصادفات از دست دادند، خاطرنشان کرد: همچنین 511 نفر در 112 گردنه برف خیز جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس راهور ناجا در ادامه تصریح کرد: همچنین در تصادفات 51 درصد جان باختگان در سر صحنه، شش درصد در حین انتقال و 46 درصد هم در بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: بیشترین علل تصادفات واژگونی، سرعت و سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی می باشد.

سردار هادیان فر با اشاره به اجرای طرح زمستانی سال 98 خاطرنشان کرد: طرح زمستانی امسال با هدف مدیریت و حوادث ترافیکی، ارتقای سطح کیفی و کمی تجهیزات پلیس و کاهش تصادفات جزء جدی ترین اهداف طرح زمستانی 98 می باشد که طرح زمستانی امسال در 30 استان کشور 112 گردنه با استقرار 118 تیم در گردنه ها و همچنین بیش از 20 هزار تیم خودرویی و موتوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح زمستانی امسال همه سازمان ها و دستگاه های مربوطه نقش مهمی دارند، بیان کرد: بیش از 60 هزار نیرو از هفت سازمان مسئول در طرح زمستانی امسال حضور دارند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه یکی از اولویت های پلیس رسیدن به پلیس هوشمند است، اظهار کرد: پلتفرم جدید مدیریت حوادث اخیر اجرا خواهد شد.

وی افزود: ما نوسازی ناوگان را در پلیس آغاز کردیم؛ انشاءالله بتوانیم با 313 هزار دوربین و ثبت تخلفات تصادفات را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: ما به پشتیبانی دولت در خصوص توسعه و نوسازی ناوگان نیازمندیم و همچنین امیدواریم خودروسازان تولید خودروهای ناایمن را متوقف کنند و خودروی ارزان اما ایمن را در اختیار مردم قرار دهند.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟