نجات کودک 2 ساله توسط آتش نشانی شیراز


نجات کودک 2 ساله توسط آتش نشانی شیراز

عدلو گفت: پس از تماس با سامانه 125 و اعلام حبس شدن کودک خردسال در واحد ساختمانی و عدم توانایی وی و والدین برای باز کردن درب، سریعا آتش نشانان از ایستگاه پنج به محل حادثه اعزام شدند و کودک 2 ساله را نجات دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا عدلو» گفت: پس از تماس با سامانه 125 و اعلام حبس شدن کودک خردسال در واحد ساختمانی و عدم توانایی وی و والدین برای باز کردن درب، سریعا آتش نشانان از ایستگاه پنج به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به اینکه پس از اعلام این حادثه در ساعت 17 و سه دقیقه روز گذشته توسط مرکز فرماندهی، بلافاصله امدادگران ما به محل حادثه واقع در بلوار پاسداران اعزام شدند و عملیات آزاد سازی را آغاز کردند.

وی در ادامه به نحوه انجام این عملیات اشاره کرد و گفت: الیسا کودک 2 ساله که پس از قفل کردن درب ورودی ساختمان بر روی خود قادر به باز کردن آن نبود، مدام بی قراری می کرد، آتش نشانان تیم کوه نورد پس از آرام کردن کودک، بوسیله نصب کارگاه از پشت بام از طریق پنجره وارد ساختمان شده و درب ورودی را باز کردند.

عدلو از شهروندان خواست از تنها گذاشتن کودکان نوپا در اتاق، اتومبیل، پشت وانت و کامیون، داخل وان حمام یا استخر و همچنین از قرار دادن اشیا نوک تیز و برنده، داروها، سموم و حشره کش ها در نزدیکی کودک خودداری کنند و افزود: هیچ وقت در این سن کودکان را هنگام بازی تنها نگذارید و به اقتضای سن کودک موارد ایمنی را به او آموزش دهید.

سازمان آتش نشانی شیراز هرساله با درخواست مسئولان مهدکودک ها و مراکز آموزشی به کودکان در هر رده سنی موارد ایمنی را آموزش و آنها را با وظایف آتش نشانی آشنا می کند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا