مصرف بالای کاغذ در سیستم بانکی کشور


مصرف بالای کاغذ در سیستم بانکی کشور

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین مصرف کاغذ ادارات و سازمان ها مربوط به بانک ها است، گفت: متاسفانه در این اتفاقات پنج شعبه بانک قرض الحسنه مهر در اصفهان دچار آسیب شد که میزان خسارت آنها یک میلیارد تومان برآورد شده است.

رضا اسفندیاری پیش‌ازظهر امروز (چهارشنبه) به مناسبت دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این بانک با سرمایه ۱۵ هزار میلیارد ریال با مشارکت بانک های دولتی در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ افتتاح و آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه این بانک در سطح کشور ۵۳۰ شعبه فعال و همچنین سه هزار پرسنل دارد، افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی و تلاش جهت فقرزدایی فعالیت می کند و پرداخت تسهیلات آن برای اشتغال، کارآفرینی، معیشت، درمان، و ... است.

به گزارش ایسنا، مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان با اشاره به اینکه در مجموع فعالیت دوازده ساله این بانک تا به امروز، ۶ میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه در کشور پرداخت کرده است، گفت: روند پرداخت تسهیلات سال به سال افزایشی است و سال گذشته یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد و در هدفگذاری امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت خواهد شد که تاکنون یک میلیون ۳۰۰ هزار فقره پرداخت شده و امیدواریم تا پایان سال به ۲ میلیون فقره برسد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه این بانک از ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال گذشته به ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است، تاکید کرد: در این شرایط قدرت وام دهی و پرداخت تسهیلات آن بیشتر شده است.

اسفندیاری همچنین با بیان اینکه منابع این بانک در کشور ۲۴۰ هزار میلیارد ریال است، افزود: سهم استان اصفهان ۱۹ هزار میلیارد ریال است که ۱۰ درصد آن به عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی است و ۳ درصد به عنوان نقدینگی در سطح شعب، در گردش است و ۸۷ درصد آن در قالب تسهیلات به افراد پرداخت می شود.

وی همچنین به تلاش این بانک در راستای بانکداری الکترونیک اشاره کرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین بانک کشور، تمام سامانه های خود را جهت حذف کاغذ از یک ماه پیش آغاز کرده و فردا در تهران به صورت رسمی از آن رونمایی خواهد شد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، اظهار کرد: کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیری از نابودی جنگل ها یکی از دلیل بانکداری الکترونیک است، چرا که بانک ها بیشترین مصرف کاغذ را در بین تمام ادارات و سازمان ها دارند.

به گفته اسفندیاری، حفاظت بهتر از اسناد اوراق بهادار، عدم نیاز به بایگانی آنها، دسترسی راحت و صرفه جویی در وقت مردم از دیگر مزیت های بانکداری الکترونیک است، به همین منظور افتتاح حساب، تقاضای دریافت تسهیلات و ... از این پس در بانک مهر ایران به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی این بانک در ساخت بیمارستان، مدرسه، پرداخت تسهیلات به مناطق سیل و زلزله زده، آزادی زندانیان و ...، گفت: استان اصفهان در این فعالیت ها پیشتاز است، همچنین با مشارکت آبفا استان در راستای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای واگذاری انشعاب آب و فاضلاب اقدام کرده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته شعب این بانک در استان اصفهان ۷۰ هزار فقره تسهیلات با هزینه ای بالغ بر ۸ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است، افزود: هدفگذاری امسال استان پرداخت ۷۰ هزار فقره تسهیلات است که تاکنون ۶۰ هزار فقره با رقم ۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است، امیدواریم تا پایان سال، ۸۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این بانک برای اشتغالزایی همکاری تنگاتنگی با کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت و صندوق امداد ولایت دارد، اظهار کرد: به همین منظور در استان اصفهان ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده، همچنین حدود هزار فقره پرونده در دست اجرا است.

اسفندیاری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر آسیب شعب بانکی قرض الحسته مهر استان در ناآرامی های آبان ماه، توضیح داد: متاسفانه در این اتفاقات پنج شعبه بانک قرض الحسنه مهر در اصفهان دچار آسیب شد که میزان خسارت آنها یک میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس