رونمایی از ترکیب منتخب هفته چهاردهم؛ لیگ برتر سبز شد


رونمایی از ترکیب منتخب هفته چهاردهم؛ لیگ برتر سبز شد

تهران- ایرنا- در ترکیب برترین‌های هفته چهارم 2 تیم ماشین‌سازی و ذوب‌آهن بیشترین سهم را داشتند.

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به اتمام رسید که تمام بالانشینان به جز پرسپولیس متوقف شدند؛ تیم‌های سبزپوش لیگ با ۲ برد هیجان‌انگیز به وضعیت خود در جدول سرو سامان بخشیدند و نقش پررنگی در بهترین‌های این هفته داشتند. نفت مسجد سلیمان نیز به روند شکست‌ناپذیری خود ادامه داد. در قعر جدول هم اوضاع به همان ترتیب سابق است.

دروازه بان:

معراج اسماعیلی (ذوب آهن): بعد از نمایش ضعیف مقابل پرسپولیس، انتظار می‌رفت که از ترکیب اصلی خارج شود اما منصوریان مجددا به او اعتماد کرد تا بتواند در برابر نساجی ستاره بی چون و چرای تیمش باشد. صحبت از معراج اسماعیلی است. دروازه بان تیم امید که در هفته چهاردهم یک تنه مقابل حملات تیم رضا مهاجری ایستاد. یک پنالتی گرفت و چندین بار مهاجمان نساجی را در به ثمر رساندن گل ناکام گذاشت.

مدافعان:

ایوب والی (فولاد): گلزن‌ترین مدافع لیگ در این هفته هم یک گل سه امتیازی برای تیمش به ثمر رساند و تعداد گل‌هایش را به عدد پشت پیراهنش یعنی چهار رساند. ایوب والی برای فولاد حکم سرخیو راموس برای رئال مادرید را دارد. هم دفاع می‌کند. هم گل می‌زند و هم رهبری تیمش را به عهده دارد. نکونام با حضور او به این کلین‌شیت‌های متوالی دست پیدا کرده است.

شاهین توکلی (ماشین سازی): برای دومین هفته متوالی گلزنی کرد. آن هم در شهرآورد تبریز و مقابل تراکتور. شاهین توکلی از همان ابتدای فصل یکی از بازیکنانی بود که مشخص بود باید بیشتر رویش حساب باز کرد. شاهین در خط دفاعی هم عملکرد قابل قبولی در کنار زوج خود ادواردو دوس سانتوس داشته است.

وریا غفوری (استقلال): به حضور او در ترکیب برترین‌ها باید عادت کنیم. ستاره‌ای که با دو شُش در درون زمین می‌رود و می‌آید. توپ لو نمی‌دهد. سانتر می‌کند. سر توپ می‌زند و البته، گل می‌زند. وریا غفوری حالا در بهترین فرم خود قرار دارد. همان فرمی که باعث شد کی‌روش او را در جام ملت‌های ۲۰۱۵ به ترکیب اصلی ببرد و نهایت استفاده را از او بکند. وریا در این هفته مشورت‌های فنی هم می‌داد ولی در کیفیت بازی‌اش تاثیرگذار نبود.

پیام ملکیان ( نفت مسجد سلیمان): بعد از یک گل سه امتیازی که چند هفته قبل به ثمر رساند حالا نوبت آن بود که یک پاس گل سه امتیازی هم بدهد. ملکیان با ارسالی به موقع از سمت چپ، فرزاد حاتمی را داخل محوطه جریمه صاحب توپ کرد و مهاجم کهنه‌کار نفت با ضربه سر، حامد فلاح‌زاده را مغلوب کرد و تیمش را به سه امتیاز دیگر رساند.

هافبک‌ها:

مهدی ترابی (پرسپولیس): لشگر یک نفره پرسپولیس این بار نیز همه‌کاره تیمش بود. او تبدیل به تاکتیک اول و آخر کالدرون شده است. برای متوقف کردن سرخپوشان تهرانی باید شماره ۹ آنها را از کار بیندازید وگرنه سخت مجازات می‌شوید. ترابی از یک توپ مرده، سوپرگل ساخت و گل دوم را هم برای علیپور ساخت تا نشان دهد با او می‌توان مدعی قهرمانی باقی ماند، ابقا شد و هفته‌های دیگری را روی نیمکت حضور داشت.

محمدرضا خلعتبری (ذوب آهن): بعد از حدود ۱۴۰۰ روز موفق به گلزنی شد ولی به همینجا رضایت نداد و در نیمه دوم دیدار برابر نساجی یک پاس گل برای ارسلان مطهری ارسال کرد تا حلاوت برد تیمش بیشتر شود. خلعتبری در این سن و سال هم زهردار است و بازگشت او به دوراج اوج، بهترین خبر ممکن برای منصوریان خواهد بود.

احمدرضا زنده‌روح (ماشین سازی): گلزن‌ترین هافبک لیگ برتر که خصوصیات بازی‌اش تدافعی است، این بار نیز با شم بالای خود موفق شد گلزنی کند و پیروزی تیمش در برابر تراکتور را مسجل کند. زنده‌روح ۶ گل به ثمر رسانده و فارغ از جایگیری خوبش، در میانه میدان نیز اجازه جولان دادن به ستاره‌های تیم شیخ‌لاری را نداد.

امین قاسمی‌نژاد ( شهر خودرو): استاد مسلم پاس گل و یا گلزنی در بازی‌های مهم. آخرین بار مقابل پرسپولیس بود که از سمت چپ کرنر ارسال کرد و فرشاد فرجی گل سه امتیازی به ثمر رساند و این بار در برابر سپاهان، توپ ارسالی او با ضربه سر یونس شاکری همراه شد تا تیم یحیی به حداقل حق خود مقابل سپاهان، یعنی تساوی برسد. بعد از هر بازی خوب از امین قاسمی‌نژاد حسرت ‌می‌خوریم که چرا این بازیکن اینقدر دیر به فوتبال ایران معرفی شد.

مهاجمان:

امیرارسلان مطهری (ذوب آهن): امید اصلی گلزنی منصوریان این بار نیز به وظیفه خود عمل کرد. ارسلان نه تنها با یک ضربه سر بی‌نقص خودش را در جدول گلزنان، پنج گله کرد بلکه گل اول را هم روی تیزهوشی خود برای خلعتبری مهیا کرد. مطهری توپ را از علیرضا حقیقی ربود و با از جای برداشتن یکی ۲ بازیکن نساجی به مورچه اتمی تیم سپرد تا او راحت‌ترین کار ممکن را انجام دهد. ارسلان بعد از پشت سر گذاشتن ۲ مصدومیت پیاپی، تنها بازیکن ذوب بود که حتی در روزهایی که تیم نتیجه هم نمی‌گرفت، کار خود را انجام می‌داد.

حسین مالکی (شاهین بوشهر): آقای ۷۱ درصدی شاهین بوشهر، حسین مالکی است. بازیکن رامهرمزی که از هفت گل این فصل تیمش، پنج گل را به ثمر رسانده است. او در برابر صنعت نفت هم پنالتی گرفت و هم خودش پنالتی مذکور را به توپ دروازه محمد دریس چسباند تا تیم میشو کریستیچوویچ برای چهارمین هفته متوالی نبازد و به حداقل امتیاز برسد. مالکی با این شیوه بازی حسابی روی سکوها، محبوب شده و هواداران شاهین بابت داشتنش به خود ‌می‌بالند.

سرمربی:

رسول خطیبی (ماشین سازی): بردن تراکتورِ زخم خورده در شهرآورد تبریز، آن هم با این صلابت کار بزرگی بود که رسول خطیبی از پس آن برآمد. یادمان نرود ماشین‌سازی بعد از باخت هفته هفتم به فولاد در ۶ مسابقه بعدی خود رنگ باخت را ندید تا نشان دهد با سرمربی جوان خود هفته به هفته بهتر می‌شود. خطیبی نیز متوجه شد که با گذاشتن ۱۰۰ درصد تمرکز خود روی متن فوتبال، خروجی بهتری خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان