کار جالب مرد روستایی با گربه وحشی در هرسین


کار جالب مرد روستایی با گربه وحشی در هرسین

حوادث رکنا: مرد روستایی یک قلاده گربه وحشی را که مرغ‌هایش را تلف کرده بود تحویل محیط زیست داد.

به گزارش رکنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هریس روز چهارشنبه گفت: یکی از اهالی روستای قزلجه زرین شهرستان هریس با اداره محیط زیست این شهرستان تماس گرفته و اعلام کرد یک جانور وحشی را درون قفس زنده گیری کرده است.

علی تقی پور افزود: بلافاصله نیروهای محیط زیست جهت رسیدگی و بررسی موضوع عازم روستای مربوطه شده و مشاهده کردند یک گربه وحشی پس از ورود به قفس، مرغ های این روستایی را از پای درآورده و یکی از آنها را خورده اما خودش درون قفس گرفتار شده است.

وی خاطرنشان کرد: محمدعلی عبدی از اهالی روستای قزلجه زرین هریس، به راحتی می توانست گربه وحشی را از بین ببرد اما حاضر به این اقدام نشده و حتی با پیشنهاد همسایه ها برای کشتن گربه وحشی مخالفت کرده است.

این گربه وحشی پس از زنده گیری توسط عوامل محیط زیست و با حضور بخشدار مرکزی هریس در زیستگاه اصلی خود در منطقه حفاظت شده یای قاری هریس رهاسازی شد.

گربه وحشی (ترکی: چول پیشیکی )شباهت زیادی با گربه اهلی داشته ولی جثه ای بزرگتر و دمی کلفت تر دارد. شبگرد بوده و اوایل غروب و صبح زود فعالیت بیشتری دارد.

این حیوان در اکثر زیستگاهها اعم از جنگلی کوهستانی، استپی و مراتع مشجر و اغلب در حفره های طبیعی یا زیر بوته ها زندگی می کند.

گربه وحشی که با تغذیه از پستانداران کوچک مانند انوع موشها و خزندگان و با ایجاد تعادل در اکوسیستم برای کشاورزان و طبیعت مفید است، به علت کم شدن طعمه، تخریب زیستگاهها و شکار بی رویه جمعیت آن در اکثر مناطق رو به کاهش است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید