معاون وزیر ارتباطات: زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات آماده است


معاون وزیر ارتباطات: زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات آماده است

سمنان- ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات آماده شده و در لایه سرویس و محتوا در حال تکمیل است.

حسین فلاح جوشقانی روز چهارشنبه در حاشیه سفر به استان سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات بر اساس سند تبیین شبکه ملی اطلاعات مصوبه شورای عالی فضای مجازی است و بر اساس برآوردها بیش از ۸۵ درصد شبکه تکمیل شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور بیان کرد: هیچ کلمه‌ای به نام اینترنت ملی نداریم و عبارت درست «شبکه ملی اطلاعات» است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: شبکه اینترنت به معنی اتصال شبکه ها به یکدیگر است و ارتباط کشور با دنیا باید از طریق شبکه ملی اطلاعات برقرار شود.

وی با بیان اینکه در کشور شبکه ملی اطلاعات داریم که یکی از سرویس‌ها اینترنت است، یادآور شد: شبکه ملی اطلاعات در واقع از طریق سرویس‌های داخلی تقویت می‌شود تا اگر از سمت خارج اینترنت قطع شد در ارائه خدمات خلل ایجاد نشود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین رویکرد سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات دسترسی به شبکه جهانی و بازارهای بین المللی است.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات فرصتی برای ورود بسیاری از اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها به بازار همسایه و بازار بین المللی است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به همراه مدیران عامل اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل به منظور شرکت در نشست بررسی وضعیت ارتباطی استان سمنان به این استان سفر کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط