تغییر نگرش در حوزه انیمیشن الزامی است


تغییر نگرش در حوزه انیمیشن الزامی است

تهران- ایرنا- رییس مرکز تلویزیون انیمیشن حوزه هنری با اشاره به اینکه درآمدزایی از انیمیشن در کشور به یک دانش تبدیل نشده است گفت: دانشگاهیان باید کمک کنند که تغییر نگرش در این حوزه ایجاد شود.

احسان کاوه روز شنبه در نشست خبری آغاز به کار دومین رویداد رویازی ( پیچ بزرگ تهران) در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص توسعه صنعت و تولید ملی تاکید داشتند، حوزه هنری نیز این اصل را چند سالی است دنبال می کند و بر اساس آن سعی دارد با منابع مالی و عمومی که در اختیار دارد وارد تولید نشود بلکه به ایجاد زیر ساخت های صنعت انیمیشن ایران کمک کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رویداد رویازی نیز در این جهت است،گفت: در دومین رویداد رویازی، ۳۹ طرح از استان های تهران، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، البرز، لرستان و قزوین ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته این رویداد از لحاظ کمیت، تنوع موضوعی و جغرافیایی ارتقا داشته است.

وی ادامه داد: در این رویداد ۱۶ جلسه مربی گری برای هدایت کردن شرکت کنندگان برای ارایه بهتر در این حوزه برگزار شد، همچنین ۱۳ جلسه کارگاهی نیز با موضوع مالکیت معنوی صنایع خلاق، توزیع بین المللی، مهارت بازاریابی و فروش برگزار شده است.

رییس مرکز تلویزیون انیمیشن حوزه هنری گفت: یکی از چالش های موجود در زمینه اقتصادی شدن انیمیشن کشور، این است که این امر تبدیل به یک دانش نشده است.

وی افزود: ما از دانشگاهیان تقاضا داریم که در این حوزه تغییر نگرش ایجاد کنند، همچنین تقاضا داریم که نهادهای تولید صنایع خلاق و انیمیشن، برنامه سازان، تصویر سازان و فیلم سازان فرآیندهای خود را شفاف کنند، در حوزه هنری اعلام کرده ایم که به غیر از این مسیر یعنی رویازی، مسیر دیگری را نمی پذیریم.

کاوه اظهارداشت: در نظر سنجی که انجام شد بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان از دوره های کارگاهی این رویداد احساس رضایت داشتند که امیدوارم با ایجاد دانش در راستای صنعتی شدن در حوزه صنایع خلاق به خصوص انیمیشن این صنعت در کشور پا بگیرد و به ساخت تمدن ایرانی - اسلامی کمک کند.

دومین رویداد رویازی ( پیچ بزرگ تهران) با هدف علمی و اقتصادی کردن تولید انیمیشن در ایران ۲۵ و ۲۶ آذر ماه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل