همتی: به زودی در بازار ارز ثبات ایجاد می‌شود


همتی: به زودی در بازار ارز ثبات ایجاد می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: قبلا هم به مردم عزیز عرض کردم که دارایی خود را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند.

همتی: به زودی در بازار ارز ثبات ایجاد می‌شود

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درخصوص فیشینگ(سرقت اطلاعات کاربران در فضای اینترنت) گفت: پرونده‌های زیادی در دادسرا درباره فیشینگ تشکیل شده و به گونه‌ای که تقریبا روزی 400 الی 500 پرونده در این باره تشکیل می‌شود.

وی افزود: روز گذشته با مدیران عامل بانک‌ها جلسه داشتم و تاکید کردم با سرعت بیشتری عملیات مربوط به رمز دوم پویا انجام شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در صورتی که این عملیات راه‌اندازی شود بسیاری از مشکلات در این‌باره حل می‌شود، البته این مشکلات به صفر نمی‌رسد ولی تا حد زیادی حل و فصل می‌شود.

همتی در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت ارز، اظهار داشت: بازار ارز در کنترل است. من همیشه دو پیام را به مردم و کسانی که دلال‌بازی می‌کنند گفته‌ام؛ یکی اینکه توانایی بانک مرکزی را دست‌کم نگیرند، چرا که ما توانایی لازم را داریم که هر زمان اراده کنیم در بازار حضور یابیم و به عرضه و تقاضا سامان دهیم. همیشه به مردم عزیز گفته‌ام که دارایی خود را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند. همانطور که می‌بینید در یک روز هزار تومان افزایش دارد و در روز دیگر هزار تومان کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی در بازار حضور محکم داشته و توانایی نیز دارد؛ ذخایر ارزی هم موجود است. این موضوع ربطی هم به بحث تورم ندارد و در توان ملی ما تاثیر نمی‌گذارد. به زودی در بازار ارز ثبات ایجاد می‌شود و مشکلاتی هم که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به‌علت مسائل سیاسی و جوّ روانی ایجاد شد، بوده و ان‌شالله به زودی رفع می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار متشکل ارزی نیز اظهار داشت: بازار متشکل ارزی اکنون در مرحله آزمون قرار دارد و نگران تشکیل این بازار نباشید که به زودی کارهایش انجام می‌شود. ولی نمی‌توانم زمان مشخصی را برای این موضوع مطرح کنم، اما تا پیش از پایان امسال تشکیل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!