کشف حشره 100 میلیون ساله که از خون دایناسور تغذیه می کرد


کشف حشره 100 میلیون ساله که از خون دایناسور تغذیه می کرد
محققان در میانمار حشره هایی را داخل سنگ کهربا کشف کرده اند که حدود ۱۰۰ میلیون سال قبل به دایناسورها می چسبیدند و از خون آنها تغذیه می کرده اند.

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، یک گونه ناشناخته از حشرات انگلی کشف شده که ۱۰۰میلیون سال قبل از خون دایناسورها تغذیه می کرده است.

این حشره باستانی در یک سنگ کهربا کشف شده است. محققان داخل دو تکه فسیل حشره هایی بدون بال کشف کرده اند که به پرهای یک دایناسور چسبیده اند. این کشف سرنخ های جدیدی از منشا پیدایش شپش هایی فراهم می کند که در بدن پرندگان امروزی زندگی می کنند.

زیست شناسان آمریکایی و چینی در ایالت کاچین واقع در میانمار ۱۰ نمونه حشره در سنگ کهربا کشف کردند. به گفته محققان گونه های جدید Mesophthirus engeli نام دارند و بدن آنها مشابه شپش های امروزی است. این حشره ها با کمک آرواره های قدرتمند خود به بدن دایناسورهای پردار می چسبیده اند.

قبلا دانشمندان کشف کرده بودند در عصر ژوراسیک(۲۰۱ تا ۱۴۵ میلیون سال قبل) و عصر کرتاسه(۱۴۵ تا ۶۶ میلیون سال قبل) موجوداتی از خون تغذیه می کرده اند.

اما تاکنون اثری از تغذیه حشرات از دایناسورهای پردار رصد نشده بود.

یافته های محققان دانشگاه کپیتال نورمال در پکن و انستیتو اسمیتسونیان در واشنگتن نشان می دهد انگل هایی که از پرها تغذیه می کنند طی همین دوران به وجود آمده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد