شمار اسکان یافتگان سیل سیستان و بلوچستان به 100 نفر رسید


شمار اسکان یافتگان سیل سیستان و بلوچستان به 100 نفر رسید

زاهدان- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 100 نفر آسیب‌دیده سیلاب شهرستان‌های سرباز، سراوان، کنارک و نیکشهر از 17 آذرماه جاری تاکنون توسط نیروهای هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

حسن مصفا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های رگباری در چند روز اخیر ۱۵ روستای شهرستان‌های یادشده درگیر سیلاب بودند که با تلاش نیروهای هلال احمر ساکنان این مناطق اسکان اضطراری داده شدند.

وی توزیع ۲۵ دستگاه چادر، ۹۸ تخته پتو ، ۶۹ کیلوگرم نایلون، ۳۹ تخته موکت و تعدای قوطی کنسرو را از جمله اقلام توزیع شده بین‌سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سیلاب اخیر در جنوب استان ۱۱ تیم عملیاتی متشکل از ۵۴ امدادگر و نجاتگر حضور داشتند، بیان کرد: با توجه به تداوم بارندگی، نیروهای هلال احمر در آماده باش هستند تا در کمترین زمان ممکن خدمات امدادی مورد نیاز را به هموطنان ارائه دهند.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به تداوم بارندگی‌ها احتمال بسته شدن مسیرهای ارتباطی در جنوب استان وجود دارد.

عبدالرحمن شهنوازی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در زمان بارش و صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بیان کرد: بیشترین بارندگی روزهای اخیر در سیستان و بلوچستان به ترتیب کنارک با ۵۹ میلی‌متر، «کتیج» در فنوج ۵۰ میلی‌متر، «کهیر» در کنارک ۴۴.۵ میلی‌متر و «بنت» در نیکشهر ۴۳ میلی‌متر گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن