اشیای تاریخی با قدمت بیش از هزار سال در مراوه‌تپه کشف شد


اشیای تاریخی با قدمت بیش از هزار سال در مراوه‌تپه کشف شد

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان اعلام کرد: ماموران این هنگ مرزی در بازرسی از یک منزل مسکونی در روستای آق‌تقه شهرستان مراوه‌تپه یک عدد کوزه و دو عدد کاسه سفالی با قدمت بیش از هزار سال را شناسایی و کشف کردند.

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح عملکرد مرزبانان هنگ مرزی اترک در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بر اساس اخبار واصله مبنی بر حمل و نگه‌داری مشروبات الکلی در منزلی در روستای آق‌تقه، ماموران هنگ مرزی با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این منزل، علاوه بر کشف چهار لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز، یک عدد کوزه و دو کاسه سفالی عتیقه به همراه ۴۵ قطعه سنگ زینتی و یک عدد تسبیح گران قیمت را کشف کردند.

فرمانده هنگ مرزی اترک با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه ادامه داد: کارشناسان میراث فرهنگی مراوه تپه قدمت سه شی عتیقه کشف شده را بیش از هزار سال اعلام کردند.

سرهنگ سراوانی همچنین از کشف اموال مسروقه در روستای کرند گنبدکاووس خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات افراد محلی، یک نفر در این روستا در منزل خود اموال مسروقه نگه‌داری می‌کرد که ماموران بعد از دستگیری متهم و با بازرسی از منزل وی موفق به کشف یک دستگاه ترانس برق، یک تخته قالیچه ترکمن، ۶ طاقه پارچه و هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گندم مسروقه شدند.

وی افزود: متهم دستگیر شده که سابقه کیفری نیز دارد با قبول جرم خود، اعتراف کرده که این اموال را از انبار یکی از ساکنان روستای کرند به سرقت برده است.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق گلستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد