شروع به کار بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان یزد


شروع به کار بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان یزد

یزد - ایرنا - دهمین بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور روز چهارشنبه با حضور تعدادی از مسوولان محلی در شهر یزد راه‌اندازی شد.

به گفته رییس هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با اجرای طرحی در کشور برای هر استان جهت ساخت دانشگاه جامع ،۱۰۰ هکتار زمین پیش بینی شده است .

علیقلی حسنی اعظمی در حاشیه شروع به کار این نهاد در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت کار دانشگاه فرهنگیان افزود: این واحد دانشگاهی به عنوان یک مرکز علمی ماموریت گرا موظف به جذب و پرورش نیروهای ماهر مورد نیاز نظام تعلیم و تربیت است.

وی استفاده از ظرفیت افراد نیکوکار و خیراندیش را در این مرکز آموزش عالی ضروری دانست و اظهارداشت: وجود چنین ظرفیت در استان ها که حامی توسعه اقتصادی است، در ایران پیشینه بسیار خوبی در بخش نیکوکاری دارد.

حسنی اعظمی در ادامه با اشاره به ایجاد بنیاد یادشده در یزد اظهار داشت: این نهاد خیری به تدریج در ۲۱ استان باقی مانده کشور در آینده نزدیک تاسیس می شود.

رییس هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان ایران اضافه کرد: در افراد خیر ظرفیت بسیار خوبی در راستای تقویت بنیه فرهنگی و دانشگاهی وجود دارد، استفاده از این ظرفیت در دوره آموزش عالی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه برای بهینه سازی شرایط فیزیکی و معنوی این واحد در استان ها ، جهت راه اندازی و ادامه روند کار این بنیاد در کشور تلاش می شود، افزود: دانشگاه فرهنگیان در تامین فضای خوابگاهی برای خواهران با کمبود جدی مواجه است، امیدواریم افراد خیر بنیاد را در رفع کمبودهای این مرکز علمی یاری کنند.

رییس هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان از برگزاری همایش خیران و نیکوکاران این دانشگاه در بهمن ماه سال ۹۸ در تهران خبر داد و تاکید کرد که در این گردهمایی دستاوردهای خیرین ارائه می شود.

همچنین مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد تعداد دانشجو معلمان در حال تحصیل استان را ۲ هزار نفر بیان کرد و گفت: این واحد در تامین خوابگاه و امکانات ورزشی به ویژه برای خواهران با کمبود روبروست.

منصور دهقان منشادی از خیرین استان خواست که این دانشگاه را همراهی و یاری کنند.

دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در ایران با عنوان « دارالمعلمان» تاسیس شد و در طول یک قرن تغییر نام داد، اما سیاست اصلی آن که تربیت‌ معلم است تغییر نکرده است.

تاکنون ۲۴ هزار دانشجو از مراکز تربیت‌معلم و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد دانش‌آموخته شدند.
در حال حاضر حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۶۸ واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !