فتل: به خودم سخت نمی‌گیرم و تنها با خودم صادق هستم


فرمول یک ایران – سباستین فتل اقرار کرده بود که می‌توانست در این فصل بهتر عمل کند، اما اصرار دارد که این اظهارنظرش تنها صادقانه بوده و او به خودش سخت نمی‌گیرد. در فصل 2019 شاهد یکی از بدترین عملکردهای راننده آلمانی فراری در طول این سالهای حضور او در فرمول یک بودیم که او در تمام حوزه های مهم و آماری از هم‌تیمی جدیدش، چارلز لکلرک، شکست خورد. تنها یک...

فرمول یک ایرانسباستین فتل اقرار کرده بود که می‌توانست در این فصل بهتر عمل کند، اما اصرار دارد که این اظهارنظرش تنها صادقانه بوده و او به خودش سخت نمی‌گیرد.

در فصل 2019 شاهد یکی از بدترین عملکردهای راننده آلمانی فراری در طول این سالهای حضور او در فرمول یک بودیم که او در تمام حوزه های مهم و آماری از هم‌تیمی جدیدش، چارلز لکلرک، شکست خورد. تنها یک پیروزی در 21 مسابقه، رده پنجم در جدول قهرمانی و 173 امتیاز کمتر از لوئیس همیلتون تنها بخشی از این آمار های دردناک برای قهرمان چهار دوره فرمول یک است.

پس از بازماندن از رسیدن به سکو و رده چهارمی در آخرین گرندپری سال در پیست یاس مارینای ابوظبی فتل در جلوی دوربین رسانه‌ها گفت که “باید بهتر عمل کنم و می‌توانم بهتر باشم. از طرف من امسال سال خوبی نبود”. پس از این ارزیابی فتل از فصلی که پشت سر گذاشت، از او سوال شد که آیا با این حرف‌ها او دارد به خودش سخت می‌گیرد یا خیر، که راننده فراری در پاسخی صریح گفت:

نه. به نظرم من تنها با خودم صادق هستم. من این حس را نداشتم که همیشه کاری را انجام دادم که می‌توانستم. من مدت نسبتا زیادی است که رانندگی می‌کنم و به اندازه کافی با خودم صاف و صادق هستم که بتوانم این مسئله را بپذیرم، پس به عقیده خودم باید در بعضی جاها و موقعیت‌ها کارم را بهتر انجام می‌دادم.

من می‌دانم که از طرف من چیزهای بیشتری هستند که باید بهبود پیدا کنند پس به وضوح اول به خودم نگاه می‌کنم و خودم را ارزشیابی می‌کنم، من به همه نقاطی که حس می‌کنم به بهتر شدن نیاز دارند اشاره می‌کنم اما ابتدا به نقاط ضعف خودم اشاره می‌کنم. پس فکر می‌کنم که چیزهایی هستند که قادر باشم بهتر انجامشان بدهم زیرا می‌دانم که توانایی‌اش را دارم. این اولین چیزی است که من به آن می‌پردازم و قطعا سال بعد سعی می‌کنم بهتر کارم را انجام بدهم.

فتل: به خودم سخت نمی‌گیرم و تنها با خودم صادق هستمفتل: به خودم سخت نمی‌گیرم و تنها با خودم صادق هستم سباستین فتل و لوئیس همیلتون – کانادا 2019

فتل اطمینان دارد که می‌تواند فصل بعد خودش را دوباره به رقابت‌ها بازگرداند و می‌گوید که تغییرات کوچک کمک خواهند کرد که او به این هدف دست پیدا کند:

این همیشه درباره جزئیات بوده است، تغییرات کوچک، پس چیز بزرگی نخواهد بود. من نیازی ندارم که استایل رانندگی‌ام را تغییر بدهم، من می‌دانم که چگونه رانندگی کنم و بدون شک ما همه با هم سعی خواهیم کرد که ماشین را بهبود و توسعه ببخشیم تا هم برای چارلز و هم برای من سریعتر باشد. ولی همانطور که قبلا گفتم شما باید به نقاط ضعف خودتان هم توجه کنید. من الان آن کاری را انجام نمی‌دهم که 10 سال پیش انجام می‌دادم، من تغییر کرده‌ام و فکر می‌کنم این تغییرات مثبت بوده‌اند.

ولی بدیهی است که چیزهایی هستند که شما حس می‌کنید که می‌توانید آنها را بهتر انجام دهید.

حال خواهیم فهمید که این “تغییرات کوچک” چه خواهند بود و چگونه به فتل کمک خواهند کرد تا بتواند دوباره به عنوان یک رقیب برای عنوان قهرمانی به پیست های فرمول یک بازگردد اما تنها زمان این را نشان خواهد داد و قضاوت از الان ممکن نیست.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا