موضوع تبادل زندانیان با هیچ کشوری بسته نیست


موضوع تبادل زندانیان با هیچ کشوری بسته نیست

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: موضوع تبادل زندانیان با سایر کشور‌ها بسته نیست، اما به این معنا هم نیست که اگر کسی در جای خلاف کرد، قوه قضائیه رسیدگی نکند.

خبر تکمیل می شود...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ​آقای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره درخواست رئیس جمهور فرانسه پیرامون بازگرداندن دو زندانی فرانسوی در ایران، گفت: اگر رئیس جمهور فرانسه تبادل فرانسوی‌هایی که در ایران بازداشت هستند را خواستار است، باید مراحلش در قوه قضائیه طی شود، وقتی مراحل طی شد، ما باید بگوییم نتیجه اش چه هست و به آن‌ها منتقل کنیم.


رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه بحث تبادل زندانی‌ها چیز جدیدی نیست و در چهل سال گذشته با کشور‌های مختلف انجام شده است، اظهار داشت: موضوع تبادل زندانیان با هیچ کشوری بسته نیست، اما به این معنی نیست که اگر کسی در جایی خلاف کرد، قوه قضائیه به آن رسیدگی نکند.
وی درباره لوایح مرتبط با "اف. ای. تی. اف" نیز گفت: با مجلس و مجمع تشخیص نیز تعامل داریم، امیدواریم در شرایط خاص فعلی هم مجلس و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نوعی به مسئله لوایح مرتبط با اف. ای. تی. اف نگاه کنند که مشکل حل شود.
آقای واعظی، درباره کم و کیف سفر رئیس جمهور به ژاپن هم گفت: دعوت رسمی بعد از سفر آقای آبه شینزو به تهران مطرح شد؛ همچنین، چون ایران به اجلاسی در مالزی دعوت شده است، اعلام کرده ایم بعد از این سفر اگر شرایط آماده باشد، آمادگی داریم به ژاپن سفر کنیم؛ الان احتمالا فرستاده ویژه ژاپن در تهران است و اگر هماهنگی‌ها انجام شود این سفر اواخر هفته آینده صورت می‌گیرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این سفر پیام خاصی فرستاده می‌شود؟ گفت: پیغام خاصی نیست و تنها یک سفر دوجانبه است.

برخی کشور‌ها روی اتفاقات آبان حساب باز کرده بودند
رییس دفتر رییس جمهور اظهارات مقامات برخی کشور‌ها در حمایت از اغتشاشگران را ناشی از به هم ریختگی آن‌ها پس از پایان اتفاقات آبان ماه دانست.

آقای محمود واعظی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت و در خصوص حمایت برخی کشور‌های اروپایی و به ویژه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اغتشاشات اخیر در کشور تصریح کرد: بسیاری از کشور‌ها به ویژه آمریکا، برخی کشور‌های اروپایی و همچنین برخی کشور‌های ارتجاع منطقه و رژیم صهیونیستی روی اتفاقات آبان ماه خیلی حساب باز کرده و حتی برنامه ویژه تهیه و مصاحبه کرده بودند.


وی افزود: زمانی که ظرف ۴۸ ساعت این اتفاقات پایان یافت؛ این‌ها به هم ریختند و برای اصلاح حرف‌های گذشته شان به یک سری اظهارات و پراکنده گویی متوسل شدند که هیچگونه پایه و اساسی ندارد.
رییس دفتر رییس جمهور گفت: باید از همه ارگان‌ها و نیرو‌های امنیتی و انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج تشکر کنیم چرا که در زمانی کوتاه اقدامات بسیار خوبی انجام دادند؛ کار بزرگتر را مردم انجام دادند که در سراسر کشور میلیونی به میدان آمدند و مخالفت خود را با این گونه روش‌ها و تخریب‌ها اعلام کردند؛ این اقتدار کشور و مردم و نظام ما را نشان می‌دهد.
وی افزود: از طرفی دیگر دشمنان ما منفک شده اند و مطالبی می‌گویند، اما موضع ما همیشه در مواجهه با این اظهارات روشن است؛ ما کشور‌ها را در این شرایط خوب می‌شناسیم و مراودات مان را نیز بر همین اساس تنظیم می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی