20 کانکس جایگزین مدارس عشایری شیروان شد


20 کانکس جایگزین مدارس عشایری شیروان شد

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شیروان گفت: 20 دستگاه کانکس برای جایگزینی مدارس نامناسب عشایری این شهرستان در منطقه قشلاقی مراوه‌تپه در استان گلستان مستقر شد.

حجت پیرایش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانش آموزان عشایر پیش از این در فضای نامطلوب مدارس خشت و گلی آموزش می دیدند که بر اثر بارندگی های امسال تخریب شده بود و این کانکس ها جایگزین آن شد.

وی با بیان اینکه برای خرید هر دستگاه کانکس، ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل کمک های خیران و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هزینه شده است، گفت: هر یک از این کانکس ها ظرفیت پذیرش ۱۵ دانش آموز را دارد که برای ساماندهی آموزش دانش آموزان ابتدایی عشایر در نظر گرفته شده است.

پیرایش افزود: مقطع متوسطه اول عشایری شهرستان شیروان، ۲ مدرسه دخترانه شبانه روزی با ۸ کلاس درس، ۲ مدرسه پسرانه شبانه روزی با ۷ کلاس و یک مدرسه مختلط روزانه با ۳ کلاس درس دارد.
معاون توسعه مدیرت و پشتیبانی آموزش و پرورش شیروان گفت: در مقطع متوسطه دوم عشایری شیروان نیز یک مدرسه شبانه روزی دخترانه با ۲ کلاس درس و یک شبانه روزی کارآفرین پسرانه با ۸ کلاس درس فعالیت دارند.
شهرستان شیروان بیشترین شمار دانش آموزان عشایری استان خراسان شمالی را دارد و هم اکنون هزار و ۳۳۳ دانش آموز عشایر در ۱۰۴ آموزشگاه ابتدایی، متوسطه اول و دوم و شبانه روزی این شهرستان تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...