85 تیم خودرویی پلیس خراسان جنوبی در طرح زمستانی حضور دارند


85 تیم خودرویی پلیس خراسان جنوبی در طرح زمستانی حضور دارند

بیرجند - ایرنا - طرح زمستانی در جاده‌های استان خراسان جنوبی روز چهارشنبه با فعالیت 85 تیم خودرویی پلیس و مشارکت دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان آغاز شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در آیین آغاز طرح زمستانی پلیس و نیروهای امدادی که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با اشاره به آماده‌باش ۸۵ تیم خودرویی پلیس گفت: ۵۲ دوربین‌ ثابت و ۱۷ دستگاه دوربین قابل حمل توسط پلیس راه در محورهای پرتردد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا با تخلفات برخورد لازم انجام شود.

سردار مجید شجاع با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های خدماتی و امدادی در حوزه جاده‌ها گفت: امنیت ترافیکی برای کاربران جاده‌ای از مهمترین موضوعات است که به خصوص در فصل زمستان با توجه به نزولات آسمانی این مهم نیازمند توجه ویژه‌تر است تا مشکلات کاهش یابد.

وی ادامه داد: پلیس با استفاده از ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به شکل غیرمستقیم ماموریت امنیت ترافیکی سطح جاده‌های استان را در سه ماه زمستان پوشش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد شرایط ایمن در وضعیت جوی زمستانی جاده‌ها دغدغه همگانی برای دستگاه‌های ذیربط است گفت: تمام تلاش‌ها بر این است که در شرایط جوی خاص هیچ معبری به مدت طولانی مسدود نباشد که در تامین مایحتاج اصلی مردم مشکل ایجاد شود.

سردار شجاع بر لزوم ایجاد زمینه اسکان اضطراری به خصوص در گردنه‌های برف‌گیر استان تاکید کرد و افزود: با ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر نیز هماهنگی لازم انجام شده که تجهیزات ایمنی مناسب زمستان را به همراه داشته باشند.

وی گفت: قطعا خودروهای بدون تجهیزات لازم اجازه تردد در جاده‌ها را نخواهند داشت و اطلاع رسانی مناسب هم از طریق رسانه‌ها به مردم انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: چنانچه مسیری مسدود شود با اطلاع رسانی به موقع اجازه تردد از ابتدای راه داده نمی‌شود تا آمار در راه ماندگان به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به حمایت‌های قضایی از دست اندرکاران حوزه راه گفت: این حمایت قطعا به اجرای ماموریت‌ها کمک شایان توجهی خواهد داشت.

سردار شجاع تصریح کرد: مردم باید بدانند که همه تلاش‌ها برای این است تا آنان با نهایت آرامش در فصل زمستان از مسافرت‌های ضروری استفاده کنند.

رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی نیز هدف از برگزاری رزمایش طرح ترافیکی زمستان را تسهیل در عبور و مرور و ایمنی وسایل نقلیه با توجه به تغییرات آب و هوایی عنوان کرد که برای مدیریت و حوداث تر افیکی با همکاری تمام سازمان‌های دخیل برگزار می‌شود.

سرهنگ علیرضا رضایی با اشاره به استفاده حداکثری از توان سازمان‌های مربوطه برای روان‌سازی مسیرهای پرترافیک جاده‌ای گفت: تلاش می‌شود اگر مسیری بر اثر ریزش‌های جوی مسدود شود با اقدام به موقع بازگشایی شود.

وی مدت اجرای طرح زمستانی را ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند امسال عنوان کرد و گفت: ۳۶ گردنه برف‌گیر در کل استان وجود دارد که سه مورد از جمله گردنه خونیک، پدران و ثمن شاهی در محورهای اصلی است و به صورت ۲۴ ساعت زیرپوشش ترافیکی طرح زمستانی خواهد بود.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در طرح زمستان سال گذشته حوادث جاده‌ای ۵۰ فوتی به همراه داشت و ۵۳۷ نفر نیز در این حوادث مجروح شدند.

وی با بیان اینکه تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی علت اصلی این حوادث بوده است اظهار داشت: این ۲ علت بیش از ۶۵ درصد حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ رضایی اظهار داشت: امسال از ظرفیت دهیاران و فرماندهان پاسگاه‌های انتطامی نیز برای مدیریت ترافیک محورهای روستایی استفاده می‌شود.

دستگاه‌های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، هلال احمر و راهداری در قالب رزمایشی آمادگی خود را از لحاظ نیروی انسانی و ناوگان برای اجرای طرح زمستانی به نمایش گذاشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر