3 بازارچه دائمی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود


3 بازارچه دائمی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه های اصلی این اداره کل ایجاد سه بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت برای این هنرمندان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ، مجید صفایی اظهار داشت: ایجاد این بازارچه ها در کهگیلویه و بویراحمد می طلبد که مسئولان استانی و کشوری برای تامین اعتبار برای آن ها تلاش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر یاسوج در تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته افتتاح شد و هنرمندان در این بازارچه سنتی واقع در ۲۴ غرفه در خیابان گلستان ۱۰شهر یاسوج مشغول فعالیت هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این جایگاه به صورت موقت به بازارچه دائمی صنایع دستی استان در شهر یاسوج اختصاص یافته اما در شان هنرمندان صنایع دستی این استان نیست.

صفایی بیان کرد: در آینده نزدیک با همکاری و تعامل با شهرداری این شهر بازارچه جدید برای هنرمندان صنایع دستی در یاسوج ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: به منظور تشویق هنرمندان، معرفی صنایع دستی این استان، تولید و فروش بیشتر محصولات آن ها و ایجاد اشتغال بازارچه های موقت فصلی نیز در شهرستان های هشتگانه کهگیلویه و بویراحمد برپا خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین آموزش بیشتر فراگیران هنرهای صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان این هنر بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است.

۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان فعال هستند که ۶ هزار نفر از آنان از سال ۱۳۹۴ تاکنون کارت شناسایی دریافت کرده اند.

هم اکنون ۱۲۰ کارگاه صنایع دستی در استان فعالیت می کند.

سالانه ۲۱۸ هزار متر مربع انواع صنایع دستباف در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

بیشترین دست بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود.

46

کد خبر 1330038

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان