تشکیل هسته‌های فناور در دانشگاه لرستان


تشکیل هسته‌های فناور در دانشگاه لرستان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: هسته‌های فناور در این دانشگاه تشکیل شده است.

محمد فیضیان در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان و ارتقایافتگان به مرتبه‌های استادی و دانشیاری گفت: دانشگاه لرستان در مسیر تولید مقالات علمی، روند رو به رشدی تا سال 2019 میلادی داشته است‌.

وی افزود: نگاهی به پایگاه وب آو ساینس Web Of Science و پایگاه اسکوپوس Scopus نشان می‌دهد دانشگاه لرستان در زمینه تولید مقالات علمی، رشد داشته است.

فیضیان تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، در بخش مقالات پُراستناد نیز به ویژه در دانشکده‌های فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی، شاهد رشد بوده‌ایم؛ مقالات پراستناد نقش مهم در رنکینگ دانشگاه دارند؛ رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، توجه به ارتقای شاخص‌های مختلف در این دانشگاه است.

وی تاکید کرد: اصلاح آیین‌نامه پایه تشویق و پایه استحقاقی اعضای هیئت علمی یک موضوع مهم بوده که در این سالیان، انجام شده است؛ اصلاح آیین نامه‌ها براساس توجه به خردجمعی بوده، رویکرد تولید مقالات باید از نوع کیفی‌تر باشد و نباید فقط روی کمیت تعداد مقالات تمرکز کرد بلکه باید توجه خاص و بیشتری به کیفیت مقالات نیز داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان بیان کرد: روش سنتی آن است که فقط روی کمیت مقالات در امر پژوهش تأکید کنیم در حالی‌که تولید مقالات باید متناسب با مفهوم دانشگاه نسل سوم باشد؛ یعنی علمی که تولید می‌شود منجر به تولید ثروت و رفع مشکلات جامعه شود.

فیضیان افزود: کارهای زیادی در دانشگاه لرستان در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه و تقویت کارآفرینی و مهارت‌آموزی انجام شده است.

وی گفت: براساس توجه به نیازها و ظرفیت‌های استان، اقداماتی همچون ایجاد مرکز تحقیقات بلوط و پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان ایجاد شد، ایجاد این دو مرکز از جمله نیازهای مهم استان در بخش کشاورزی است که باید به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم تولیدات صادراتی باکیفیت داشته باشیم.

فیضیان بیان کرد: مرکز نوآوری دانشگاه لرستان نیز در استای حمایت از ایده‌پردازی و نوآوری، تشکیل شده، این موضوع اهمیت دارد که دانشگاه براساس ظرفیت‌ها و نیازهای استانی و منطقه‌ای، نقش‌آفرینی اثرگذاری داشته باشد؛ از ایده‌ها باید حمایت کرد تا به شرایطی برسند که منجر به تولید محصول شوند و این خودش ایجاد انگیزه در بین دانشجویان برای تبدیل تئوری به عمل است؛ همچنین مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، هموارکننده برای پردازش و رشد ایده‌هاست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان افزود: ایجاد مرکز پرورش مرغ بومی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی نیز از جمله اقدامات تیم مدیریتی دانشگاه لرستان برای تقویت مفهوم دانشگاه نسل سوم بوده است؛ رتبه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان نیز رشد خوبی در سطح کشور داشته است و این‌ها همگی بخشی از اقدامات انجام شده در این دانشگاه در سال‌های اخیر بوده است؛ آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، به خوبی تجهیز شده است و می‌تواند درآمدزایی هم داشته باشد.

وی گفت: هسته‌های فناور در دانشگاه لرستان تشکیل شده است تا به صورت هدفمند و منسجم مورد حمایت قرار گیرند.

فیضیان یادآور شد: به رغم اینکه لرستان قطب پرورش ماهیان سردآبی در کشور است ولی متأسفانه در سال‌های گذشته هیچگونه کنفرانس یا همایشی در این رابطه برگزار نشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟