اقتصاد دانش‌بنیان، محور اصلی شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی است


اقتصاد دانش‌بنیان، محور اصلی شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی است

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان گفت: برای اینکه در کشور استقلال اقتصادی داشته باشیم، باید اقتصاد مقاومتی را پایه‌گذاری کنیم؛ برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی نیز باید یک زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان را ایجاد کنیم.

نشست تخصصی "بررسی راهکارهای ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه" با حضور نخبگان، دانشجویان، اساتید، فعالان صنعتی و مسئولان، به همت بنیاد نخبگان استان در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

ابوالقاسم خزاعیان در این نشست اظهار کرد: این نشست تخصصی با توجه به مصوبه کمیته توسعه و تجارت استان، که مسئولیت آن بر عهده بنیاد نخبگان است، تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ سال از ایجاد دفاتر صنعت در دانشگاه‌ها می‌گذرد، تصریح کرد: نیاز ارتباط بین صنعت و دانشگاه به‌درستی شناسایی‌شده بود و الان هم که سال‌ها از این موضوع می‌گذرد، اهمیت آن به‌روشنی مشخص‌شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان بیان کرد: ما با شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" انقلاب کردیم و در جهت حفظ استقلال، موانع زیادی پیش روی ما قرار دادند. آخرین حربه دشمن، محاصره اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی است. ما در بحث استقلال همه موانع را رد کردیم اما تنها موردی که استکبار تصور کرده می‌تواند کار خود را پیش ببرد، بحث اقتصادی است.

خزاعیان، راه تحقق استقلال در بخش اقتصادی را پایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: محور اصلی اقتصادی مقاومتی، ‌اقتصاد دانش‌بنیان است. در بحث پیاده‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان نیز مؤلفه اصلی، ارتباط دانشگاه و صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان به‌عنوان سیاست‌گذار نظام نخبگانی، تلاش دارد ضمن شناسایی مستعدین و حمایت و پرورش آن‌ها، اثرگذاری نخبگان را در توسعه کشور افزایش دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو