بارش برف آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد


بارش برف آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

تبریز - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف از پنجشنبه شب استان را فرا می‌گیرد.

محمد اشجعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی همه نواحی استان به ویژه نواحی جنوبی را تحت تاثیر قرار می دهد و در برخی نواحی پدیده مه روی می دهد.

وی اظهار داشت: این سامانه در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان موجب لغزندگی، یخبندان و کولاک برف، مه گرفتگی، کاهش دید و وزش تندبادهای لحظه ای از ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت می شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سردی هوا تداوم خواهد یافت، گفت: رانندگان پیش از سفر از وضعیت راه های استان اطلاع کسب کرده و خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

اشجعی، ادامه داد: رانندگان در روزهای بارندگی احتیاط لازم را در هنگام تردد از گردنه ها و جاده های کوهستانی رعایت کرده و به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

وی یادآوری کرد: هم اکنون (ساعت ۱۲) میانه با ۷ و هریس با صفر درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۴ درجه بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق