استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد برای محرومیت‌زدایی/ افزایش کتابخانه‌های مساجد روستایی


استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد برای محرومیت‌زدایی/ افزایش کتابخانه‌های مساجد روستایی

خوبی‌زاده از گسترش کتابخانه‌های مساجد روستایی استان جنوب‌کرمان خبر داد و گفت: در پی تفاهم کانون‌های مساجد استان با موسسات خیریه، شناسایی خانواده‌های نیازمند و حمایت مالی از آنها و برگزاری دوره های کارآفرینی انجام می‌شود.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از امضای تفاهم نامه همکاری با موسسات خیریه در شهرستان جیرفت خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم نامه در چند محور از جمله به منظور شناسایی مناطق آسیب زا و در حاشیه این شهرستان به امضا رسید تا از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد برای حمایت از آنها استفاده کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان جنوب کرمان، تصریح کرد: برگزاری دوره های مشاوره خانواده و ازدواج، شناسایی خانواده های نیازمند و حمایت مالی از آنها و برگزاری دوره های کارآفرینی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

خوبی زاده با اشاره به فعالیت کتابخانه «فاطمه ها» به عنوان یکی از فعال ترین کتابخانه ها نه تنها در جنوب کرمان و کشور بلکه در سطح بین الملل، گفت: در قالب تفاهم نامه ای با موسسه خیریه گیتی مهر بنا داریم با محوریت این کتابخانه دیگر کتابخانه ها بویژه در مناطق روستایی را تقویت کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان جنوب کرمان اعلام کرد: علاوه بر این، دوره های آموزشی رابطین فهما (پایتخت فرهنگ هنر مساجد ایران)، نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات کانون های مساجد استان جنوب کرمان و سلسله نشست های سبک زندگی اسلامی ایرانی در کانون های مساجد این استان برگزار می شود.

خوبی زاده با اشاره به فعالیت 490 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: بیش از 180 کتابخانه مخزن دار نیز در جوار مساجد این استان فعالیت می کنند که تا پایان سال 10 کتابخانه دیگر به این تعداد افزوده می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!