کتابداران نمونه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، تقدیر شدند+ اسامی


کتابداران نمونه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، تقدیر شدند+ اسامی

نویسندگان حوزه دین و مسجد مازندران و کتابداران نمونه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با حضور مسئولین در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار، مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، نویسندگان حوزه دین و مسجد مازندران و کتابداران نمونه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، شب (سه شنبه 19 آذر) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونکنار با حضور مسئولین، تقدیر شدند.

حجت الاسلام «محمود علیخانی» در این آئین طی سخنانی گفت:کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهت مقابله با هجمه های دشمنان، وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران افزود: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید بیشتر از گذشته در بین آحاد مردم جامعه به ویژه نسل جوان، ترویج شود و در این میان، کتابداران کانون های مساجد و نویسندگان حوزه دین و مسجد جهت تحقق این مهم، عنایت خاص و اهتمام بیشتر داشته باشند.

وی اظهار کرد: جنگ رسانه ای و نرم را مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به عنوان جهاد کبیر و راه نفوذ، نامیدند و در جهاد کبیر باید نیت جهادی، داشت.

حجت الاسلام علیخانی بیان کرد: دشمن برای بچه های ایران اسلامی، برنامه های مختلفی دارد و از پلیدترین برنامه های دشمن، بهره گیری از فضای مجازی است.

وی ابراز کرد: دشمن حتی در گوشی های تلفن های همراه و سایت های اینترنتی برای انجام کارهای کثیف خود، برنامه ریزی کرده است.

حجت الاسلام علیخانی گفت: در حال حاضر که دشمنان درصدد اجرای برنامه های خود هستند باید به تبیین فعالیت های ارزشی خویش بپردازیم تا بچه ها با فطرت پاک خود از آسیب ها و دام های دشمنان، مصون باشند.

نیت جهادی در اجرای طرح فهما ضرورت دارد

وی با اشاره به اینکه عالِم به زمانه بودن، بسیار مهم است چراکه دهکده جهانی، شکل گرفته است،اظهار کرد: نیروهای مسجدی باید به یکدیگر، مرتبط باشند و این ارتباط از سطح یک محل و شهر باید به استان های مختلف کشور و حتی جهان، صورت گیرد که این مهم با سامانه بچه های مسجد و طرح فهما، امکان پذیر است و این با نیت جهادی، ممکن می شود.

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه طرح فهما در گام دوم انقلاب، راه اندازی شد و در حال اجرا است، بیان کرد: برنامه های فرهنگی خوب و موفقی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همچنین در سطح کشور، صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی ایران را سپری کردیم و شاهد دستاوردهای عظیم در بخش های مختلف نظیر علمی، پزشکی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ... هستیم.

حجت الاسلام علیخانی گفت: کسب امتیاز بالاتر در طرح فهما با ثبت برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، امکان پذیر است بنابراین مدیر مسئولان این مراکز باید توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند و تلاش های خویش را مضاعف کنند.

وی تصریح کرد: اهدای کتاب به کانون فرهنگی و هنری منوط به انجام فعالیت های کتابخانه ای، ثبت برنامه های مربوط به کتاب و گزارش دهی مناسب در طرح فهما است که این فقط یک نمونه از اهمیت این طرح در یک بخش از بخش های مختلف را بیان می کند.

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه مازندران اسلام را با رویکرد شیعه پذیرفت،اظهار کرد: دیار علویان در دوران دفاع مقدس، انجام فعالیت های علمی، فرهنگی، مذهبی و ... بسیار چشمگیر عمل کرد و این روند صعودی، همچنان ادامه دارد باید برنامه های مسجدی این دیار نیز بسیار درخشان باشد و در فهما به ثبت برسد.

وی بیان کرد: استانی که نمره بیشتر در طرح فهما را کسب کند به عنوان پایتخت فهما، معرفی می شود و 18 استان در شاخص های مختلف نیز از آنها، تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام علیخانی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مازندران با توجه به سابقه درخشان این دیار از گذشته تاکنون، می توانند با ثبت فعالیت های کانون، امتیاز بیشتری را کسب کنند و این استان به عنوان پایتخت فهما شود.

کتابداران نمونه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، تقدیر شدند+ اسامی

مهناز نوروزی از کتابخانه مرتضی نادعلی زاده کانون فرهنگی و هنری شهید گراییلی قائمشهر، سید حسین حسینی از کتابخانه ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)کانون ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آمل، مقداد علی پور از کتابخانه احرار کانون احرار آمل،میلاد حسن زاده از کتابخانه شهید مطهری کانون اخلاص قائمشهر، کلثوم نورایی از کتابخانه شهید صفارزاده کانون شهید صفارزاده محمودآباد، مجتبی حبیبی کتابخانه حضرت قائم(عجل الله تعلی فرجه الشریف) کانون حضرت قائم(عجل الله تعلی فرجه الشریف) محمودآباد، امیر آقالری از کتابخانه آل یاسین کانون آل یاسین فریدونکنار، زهرا نورزاده از کتابخانه مرتضی نادعلیزاده کانون شهید گراییلی قائمشهر و ناهید سلطانی از کتابخانه خورشید کانون خانه خورشید بابل در این آئین با لوح سپاس و جوائز نقدی مورد تجلیل قرار گرفتند.

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس