«مالاکیت» سنگ قدرتمند مصریان


«مالاکیت» سنگ قدرتمند مصریان

استقبال از گوهرسنگ‌ها نه تنها در فرهنگ ما ایرانیان بلکه در جوامع دیگر نیز رواج داشته و تا کنون نیز پابرجا است. این استقبال باعث شده که تعداد زیادی از گردشگران به شناخت سنگ‌های برخی از مناطق علاقه‌ نشان داده و دنبال تهیه آن‌ها باشند.

«مالاکیت» سنگی سبز رنگ است که از کربنات طبیعی مس به وجود می‌آید و نیمه قیمتی محسوب می‌شود. این سنگ در فرهنگ مصر سابقه‌ای دیرینه دارد و به چهار هزار سال قبل از میلاد باز می‌گردد.

مالاکیت سنگی است که طبقه مرفه مصر برای رسیدن به قدرت از آن استفاده می‌کرد. مصریان چون معتقد بودند که این سنگ خرد شاه را افزایش می‌دهد و او می‌تواند در تصمیم‌گیری عاقلانه عمل کنند از آن در تاج فراعنه به کثرت استفاده می‌کردند.

مصریان باستان این سنگ‌ را از شبه جزیره سینا برداشت کرده و بیشتر از آن در ساخت مجسمه‌ها استفاده می‌کردند. در خط هیروگلیف نیز این سنگ به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از وجود خدایان مصری توصیف شده است.

نام «مالاکیت» از کلمه یونانی «Moloche» به معنای گل خطمی و به دلیل رنگ برگ‌های این گل گرفته شده است.

البته مالاکیت به سنگ طاووس نیز شهرت دارد، یکی از دلایل این نام‌گذاری شاید مقدس بودن این سنگ برای الهه «جونو» که طاووس را نیز پرنده‌ای مقدس می‌دانست، باشد. البته شباهت طرح این سنگ به طرح چشم روی پر طاووس نیز بی‌تاثیر نیست.

معادن مهم استخراج این سنگ در کشورهای استرالیا، آمریکا، آفریقا، ماداگاسکار، شیلی، کوه‌های اورال و به طور ویژه در کشور کنگو واقع شده است. رنگ‌های این سنگ از سبز روشن تا سبز پررنگ و سبز مایل به آبی متغیر است.

عده‌ای معتقدند که این سنگ در ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای چهارم و پنجم تاثیرگذار و برای افزایش مهارت تمرکز نیز فوق‌العاده است. هم‌چنین این سنگ باعث کاهش درد فیزیکی استخوان‌ها، سرگیجه، فشار خون، تورم مفاصل، استرس و تنش شده و خواب را راحت‌تر می‌کند.

برخی دیگر نیز بر این باورند «مالاکیت» باعث تقویت و بهبود کارایی قلب، سیستم گردش خون، غدد هیپوفیز، سیستم ایمنی و عصبی بدن، لوزالمعده و طحال می‌شود. این سنگ در دفع انرژی‌های منفی و اختلالات روان نیز تاثیرگذار است.

منبع:
geology.com

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا