پاکسازی محیط‌زیست با بزرگ‌ترین دیوار سبز اروپا


پاکسازی محیط‌زیست با بزرگ‌ترین دیوار سبز اروپا

هتل Citicape House واقع در لندن، با متراژ 40 فوت مربع دارای بزرگ‌ترین دیوار سبز اروپاست و استانداردی در توسعه سبز شهری محسوب می‌شود. این مکان نه‌فقط به‌عنوان یک هتل پنج ستاره طراحی‌شده، بلکه دیوار زنده‌ای است که سالانه 8 تن آلودگی هوا را جذب می‌کند.

بر اساس گزارش اینهبیتت، این هتل که پیش‌بینی می‌شود در سال 2024 به بهره‌برداری برسد، 382 اتاق، فضای کاری، فضای برگزاری جلسات و رویدادها، سالن ماساژ و یک رستوران در طبقه همکف دارد. در طبقه یازدهم‌، نیز دارای فضای سبز عمومی با نمایی از کلیسای جامع سنت پاول است. در این قسمت دیوار سبز با 400 هزار گیاه وجود دارد که پوشش بیرونی ساختمان را تشکیل می‌دهد و دارای فضاهای مشخص‌شده برای گونه‌های گیاهان در معرض خطر است.

علاوه‌بر 8 تن آلودگی هوا که سالانه توسط این مکان جذب می‌شود، پیش‌بینی‌شده این ساختمان 6 تن اکسیژن نیز تولید کند و دمای اطراف آن را بین 3 تا 5 درجه سانتی‌گراد کاهش دهد.

همچنین این دیوار هرساله حدود 500 کیلوگرم ذرات موجود در هوا را به دام می‌اندازد. غیر از این مزایای برجسته در کیفیت هوا، این ساختمان دارای عملکرد پایدار با ویژگی‌هایی مانند پمپ‌های حرارتی منبع هوا و سیستم‌های جمع‌آوری آب باران برای تامین آبیاری دیوار زنده است.

این پروژه نمونه‌ای از سیاست سبز سازی شهری است که توسط برنامه جدید لندن، باهدف ترغیب مشاغل در اولویت‌بندی فضای سبز شهری با "عامل سبز سازی شهری (UGF) " ارائه‌شده است.
Citicape بیش از 45 برابر بالاتر از استاندارد UGF است.

این دیوار سبز شگفت‌انگیز واقع در شلوغ‌ترین منطقه لندن الهام‌بخش دیگر پروژه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی