هوشمندسازی جمع‌آوری زباله خشک به اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کند


هوشمندسازی جمع‌آوری زباله خشک به اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کند

جشنواره فصلی، فرهنگی و آموزشی محله پاک، ویژه مناطق 3، 4، 5، 6 در فرهنگسرای غدیر با حضور شماری از مسئولان شهرداری و بیش از 400 نفر از شهروندان مشهد مقدس برگزار شد و طی آن  10 نفر از شهروندانی که در فصل گدشته در زمینه جمع‌آوری پسماند خشک، بیشترین همکاری را با مدیریت مپ داشتند، تشویق شدند.

مدیرعامل سازمان پسماند در این مراسم، با تاکید بر اینکه «سازمان پسماند به دنبال جلب مشارکت بیشتر مردم است»، گفت: چندسالی است که میزان بازیافت زباله خشک در شهر مشهد در حدود 10 تا 11 درصد ثابت مانده است؛ درحالی‌که می‌توانیم این میزان را تا 20 درصد افزایش دهیم و این امر در صورتی محقق می‌شود که شهروندان برای مشارکت بیشتر انگیزه بیشتری داشته باشند.

ابوالفضل کریمیان در ادامه با بیان اینکه «هوشمندسازی جمع‌آوری زباله خشک به اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کند»، افزود: این سازمان سعی می‌کند از طریق طرح‌های جدید، ایجاد انگیزه‌های مالی و تسهیل شرایط بازیافت از مبدأ، شهروندان را برای مشارکت ترغیب کند و در این راستا، طرح هوشمندسازی جمع‌آوری پسماند خشک در دستور قرار گرفته است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون طرح هوشمندسازی در قالب طرح «سیمپ» به صورت آزمایشی در دو ناحیه در شهرداری منطقه ۹ مشهد در حال اجراست.

کریمیان اظهار کرد: سیمپ نرم‌افزاری است که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است و این نرم‌افزار امکان درخواست، جمع‌آوری و خرید پسماندهای خشک شهروندان را به صورت آنلاین فراهم می‌‌آورد. شهروندان با نصب این اپلیکیشن می‌توانند، در منطقه تحت پوشش، درخواست خودرو نمایند تا در کمترین زمان، نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی آنان اعزام شود.

وی ادامه‌ داد: به دنبال موفقیت طرح «سیمپ»، این سازمان در نظر دارد با همکاری مرکز نوآوری شهری، فعالیت جمع‌آوری پسماند خشک را در سطح شهر مشهد به روش هوشمند مبتنی‌بر نرم‌افزارهای موبایلی، برابر ضوابط و در چارچوب مصوبات، به شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بخش خصوصی دارای صلاحیت، واگذار کند.

کریمیان تأکید کرد: با توجه به اینکه در این طرح به محض تحویل پسماند خشک، کیف پول افراد شارژ می‌شود، خانواده‌ها می‌توانند روی درآمد آن حساب باز کنند و اساساً هدف نیز همین است که طرح هوشمندسازی جمع‌آوری زباله خشک به دلیل کاهش هزینه‌ها، بتواند گوشه‌ای از سبد اقتصادی خانواده‌ها را پوشش دهد تا به این طریق مشارکت آنان را بیشتر از گذشته جلب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر