نقش مراسم سنتی کریسمس در افزایش آلودگی پلاستیک


نقش مراسم سنتی کریسمس در افزایش آلودگی پلاستیک

بسیاری از آمریکایی‌ها در مهمانی ژاکت زشت کریسمس شرکت می‌کنند و در انگلیس نیز این مراسم به شکلی دیگر برگزار می‌شود. در حال حاضر، موسسه خیریه محیط‌زیست هابوب، مراسم ژاکت‌های زشت را به‌عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد بحران آلودگی پلاستیک شناسایی کرده است.

اینهبیتت اعلام کرد، نتایج تحقیق این موسسه نشان داد که از هر سه بزرگسال زیر 35 سال یک نفر هر سال یک ژاکت برای این مراسم خریداری می‌کند و از هر پنج ژاکت دو ژاکت فقط یک بار در فصل تعطیلات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس نتایج این تحقیق، سه‌چهارم ژاکت‌های آزمایش‌شده توسط این موسسه دارای مقداری پلاستیک در مواد اولیه هستند و 44 درصد آن‌ها کاملا از الیاف پلاستیکی تهیه‌شده‌اند.

بر اساس تحقیق دانشگاه پلیموت، مواد آکریلیک نزدیک به 730هزار میکرو فیبر در هر شستشو آزاد می‌کند و این میزان پنج برابر بیشتر از ترکیبات پلی پنبه است.

سارا دیوال هماهنگ‌کننده این تحقیق گفت: "ما نمی‌خواهیم مانع اجرای این مراسم در کریسمس باشیم اما روش‌های زیادی برای اجرای این مراسم و کاهش آلودگی وجود دارد."

مد سریع، تهدید بزرگی برای دنیای طبیعی است و در مراسم کریسمس بسیار مشکل‌ساز هستند زیرا بسیاری از آن‌ها پلاستیک‌های زیادی را در طبیعت منتشر می‌کنند.

یکی از روش‌های توصیه‌شده برای کاهش آلودگی در این مراسم خرید لباس دست‌دوم است.

وی در ادامه گفت: "افراد به یاد داشته باشید یک بلوز برای استفاده همیشگی است، نه‌فقط برای کریسمس."

هابوب تخمین می‌زند که خرده‌فروشان در سال جاری 12 میلیون ژاکت جدید در تعطیلات بفروشند، حتی اگر در حال حاضر، 65 میلیون ژاکت کریسمس در کمدهای آمریکایی‌ها باشد.

از دیگر موارد توصیه‌شده استفاده از لباس دوستان و یا تزئین آن با موارد تزئینی دیگر برای متفاوت شدن است.

تجدیدنظر در این مراسم سنتی در انگلستان هم می‌تواند به کاهش فقر و گرسنگی کودکان کمک کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط