دیدار با احمد اخوت در اصفهان


دیدار با احمد اخوت در اصفهان

به بهانۀ چاپ چهارم کتاب «تا روشنایی بنویس» به قلم احمد اخوت، 23 آذرماه، نشستی با حضور این نویسنده و مترجم و همچنین علی خدایی، نویسنده و تصویرگر، در شهر کتاب اردیبهشت اصفهان برگزار می‌شود.

علی خدایی، نویسندۀ «کتاب آذر» در گفت‌وگو با ایسنا مهم‌ترین ویژگی این برنامه را دیدار با احمد اخوت می‌داند و می‌گوید: نشستن، پای صحبت بزرگ‌ترین مترجم اصفهان که سال گذشته، نشان جایزه ابوالحسن نجفی را دریافت کرده، مدال افتخاری است که بر سینۀ همه آن‌ها که در این برنامه شرکت می‌کنند زده می‌شود.

او خاطرنشان می‌کند که بهانه این دیدار، چاپ چهارم کتاب «تا روشنایی بنویس» است؛ کتابی شامل مجموعه مقالات احمد اخوت درباره موضوعات مختلف.

خدایی با اشاره به تحصیلات احمد اخوت در زمینه نشانه‌شناسی، دیدار با او را فرصتی برای پرسیدن از نشانه‌هایی می‌داند که یکی را نزدیک به نوشتن می‌کند و دیگری را در حال نوشتن و عده‌ای را نیز، در حالت ترس از نوشتن نگه می‌دارد.

نویسندۀ کتاب «تمام زمستان مرا گرم کن»، با یادآوری این نکته که ما به احمد اخوت بسیار مدیونیم، چراکه او با ترجمه، بسیاری از نویسندگان مطرح دنیا را برای نخستین بار به ما معرفی کرده است، تأکید می‌کند: دیدار با او صرف دیدار با یک مترجم نیست بلکه در این نشست، به احمد اخوتِ نویسندۀ «دستور زبان داستان» و «برادران جمالزاده» هم نزدیک و در دنیای داستان‌های او غرق خواهیم شد.

خدایی تصریح می‌کند که یک نشستِ دو ساعته، برای صحبت از تنها یک اثرِ احمد اخوت هم کافی نیست بااین‌همه، خبر می‌دهد که برنامه پرسش و پاسخ نیز در آن گنجانده‌شده و ابراز امیدواری می‌کند که این نشست، دنباله‌دار باشد تا هر هفته بتوانیم پای حرف‌های این مترجم و نویسنده بنشینیم و از او یاد بگیریم.

علاقه‌مندان، برای شرکت در نشست «دیدار و گفت‌وگو با احمد اخوت»، می‌توانند شنبه، ۲۳ آذرماه رأس ساعت ۱۸:۳۰ در شهر کتاب اردیبهشت اصفهان حضور به هم رسانند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس