تمدن نوین اسلامی با علوم انسانی سکولار ساخته نمی شود


تمدن نوین اسلامی با علوم انسانی سکولار ساخته نمی شود

آیت الله رشاد مقدمه ساخت تمدن نوین اسلامی را تولید علوم انسانی اسلامی دانست و با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به این مسأله گفت: تمدن نوین اسلامی با علوم انسانی سکولار ساخته نمی‌شود.

آیت الله «علی‌اکبر رشاد» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم، در آستانه هفته پژوهش با اشاره به نظریه های معیار در باب علوم انسانی اسلامی اظهار داشت: در این باب بیش از 10 نظریه مطرح است، بنابراین لازم اهتمام بیشتری برای تولید علوم انسانی اسلامی داشته باشیم.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه با اشاره به دیدار با رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای راهبردی ایشان خاطرنشان کرد: ایشان نیز به موضوع علوم انسانی و تولید آن توجه زیادی دارند و معتقدند که تا علوم انسانی اسلامی نشود، نمی‌توان به این اندیشه های راهبردی جامه عمل پوشاند.

وی تصریح کرد: ما به مناسبت های مختلف بحث علوم انسانی اسلامی را با رهبر معظم انقلاب در میان گذاشته ایم و ایشان توصیه های خوبی در این زمینه دارند، چراکه علوم انسانی با عرصه های دیگر زندگی فردی و اجتماعی نیز در ارتباط است.

آیت الله رشاد با اشاره به پیوند ناگسستنی علوم انسانی اسلامی با دیگر عرصه ها در جامعه امروز تأکید کرد: وقتی ما در جمهوری اسلامی داعیه دار تمدن سازی نوین اسلامی هستیم، مسلما با علوم انسانی سکولار نمی توانیم به آن دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: یا همین طور در موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز ما محتاج تولید علوم انسانی اسلامی هستیم چون الگویی اسلامی برای پیشرفت با علومی که سرچشمه ای از اسلام ندارد و سکولار است معنایی ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز تأکید ویژه ای روی این مسأله دارند و ما امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد تولید علوم انسانی بر پایه تعالیم متعالی اسلامی باشیم.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس