توضیحات پرواز همای درباره لغو کنسرتش در خرم‌آباد/ حرف‌های عباسیان درخورِ شهر زیبا و قوم با فرهنگ لر نبود


توضیحات پرواز همای درباره لغو کنسرتش در خرم‌آباد/ حرف‌های عباسیان درخورِ شهر زیبا و قوم با فرهنگ لر نبود

رسانه نوا – پرواز همای پس از لغو کنسرتش در خرم‌آباد، به شرح ماجرا پرداخت و سودجویی برخی افراد را علت اصلی لغو کنسرتش در این شهر بیان کرد. به گزارش رسانه نوا؛ پرواز همای قرار بود در روزهای 18 و 19 آذر 1398 کنسرتش را در خرم‌آباد برگزار کند که این اجراها لغو شد. روز گذشته مدیر انجمن موسیقی لرستان در گفتگو رسانه‌ها صحبت‌هایی مطرح کرد که باعث رنجش...


رسانه نوا – پرواز همای پس از لغو کنسرتش در خرم‌آباد، به شرح ماجرا پرداخت و سودجویی برخی افراد را علت اصلی لغو کنسرتش در این شهر بیان کرد.

به گزارش رسانه نوا؛ پرواز همای قرار بود در روزهای ۱۸ و ۱۹ آذر ۱۳۹۸ کنسرتش را در خرم‌آباد برگزار کند که این اجراها لغو شد. روز گذشته مدیر انجمن موسیقی لرستان در گفتگو رسانه‌ها صحبت‌هایی مطرح کرد که باعث رنجش مردم لرستان و البته علاقه‌مندان به موسیقی شد.

پرواز همای برای شفاف‌سازی درباره ماجرای لغو کنسرتش در خرم‌آباد حقایق جالبی را مطرح کرده و می‌گوید: کنسرت‌های شهرستان در تمام استان‌ها توسط برنامه گذارهای استانی برگزار می‌شود. گروهى که قرار بود کنسرت ما را در خرم آباد برگزار کند، از یک ماه پیش به دنبال هماهنگی‌های قانونی و لازم برای اجرای این کنسرت بود. اما گویا برخی ها نمی‌خواستند کنسرت ما در خرم آباد برگزار شود و هر روز به بهانه‌ی تازه‌اى پروسه‌ى دریافت مجوز را عقب مى‌انداختند.
این خواننده ادامه می‌دهد: با وجود اینکه به روال عادى پروسه‌ى دریافت مجوز در خرم‌آباد اجازه‌ى فروش بلیت را به صورت شفاهی صادر کرده بودند و نیمى از بلیت‌ها فروش رفته بود، دستور کنسلى یا عوض کردن سالن کنسرت را دادند. این دستور از سوى برگزارکنندگان کنسرت ما اجابت شد و به پیشنهاد خودِ آقای عباسیان(یکی از اعضای انجمن موسیقی لرستان) سالن جدیدی برای برگزاری کنسرت ما در نظر گرفتند.

همای تاکید می‌کند: تیم برگزاری کنسرت من در خرم آباد، گروهی حرفه‌ای است که کنسرت‌های بسیاری در این شهر برگزار کرده‌اند. اما متاسفانه یک نفر در انجمن موسیقی در لرستان به دنبال کسب درآمد برای خودش است و به همین دلیل در تاریخى زودتر از کنسرت ما زمینه‌ی برگزاری کنسرت همکار و دوست خوش صداى ما رضا بهرام را در همین سالن براى خودش فراهم کرد و در نهایت حاشیه‌های این کنسرت موسیقی پاپ، موجب لغو کنسرت بعدی یعنی کنسرت ما می‌شود.

همای در تشریح ماجرا می‌گوید: درست یک هفته قبل، کنسرت رضا بهرام در سالنی برگزار شد که امکانات سرویس بهداشتی‌اش پاسخگوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر جمعیت است. اما برگزارکنندگان کنسرت بهرام برای یک سانس این کنسرت حدود ۱۵۰۰ بلیت می‌فروشند. آنها مردم بیشتری را به سالن راه دادند. همین مسئله موجب بروز مشکلاتی در سرویس بهداشتى می‌شود و اعتراض مردم و برخی ادارات اطراف این سالن را بر می‌انگیزد. این مسئله موجب بروز اختلافی بین اداره اماکن و اداره ارشاد استان می‌شود. اماکن از اداره ارشاد می‌خواهد که در برگزاری کنسرت به فکر سرویس بهداشتی برای مردم باشند اما …

نتیجه این اختلاف‌ها به لغو کنسرت‌های بعدی در آن سالن می‌انجامد.

خواننده و طراح اُپرای «حلاج» تاکید می‌کند: دود این مسئله به چشم ما رفت. این کار نتیجه بی ملاحظگی کسی است که برای کسب سود بیشتر، ۱۵۰۰ نفر را در یک سانس به سالنی می‌آورد که سرویس‌های بهداشتی‌اش، ظرفیت حدود هفتصد نفر را دارد.

من به حرمت مردم خرم‌آباد تا این شهر آمدم ولی نگذاشتند کنسرتم را برگزار کنم. ما قربانی دسیسه‌های کسی شدیم که خودش در انجمن موسیقی یک ماه است به دنبال عدم برگزاری کنسرت ما بود. این دسیسه‌ها برای ما چیده شد و در نهایت به لغو کنسرت ما انجامید.

همای می‌گوید: آقای عباسیان در مصاحبه‌اش گفته است که کنسرت آقای همای مجوز نداشته است، در حالی که روال برگزاری کنسرت‌ها در شهرستان به این صورت است که وقتی مراحل قانونی برای صدور مجوز کنسرت‌ها طی می‌شود، اداره ارشاد به گروه‌ها اجازه بلیت فروشی را می‌دهد تا آنها زمان لازم برای تبلیغات را از دست ندهند. در روزهای پایانی هم مجوز ارشاد و اماکن صادر می‌شود. برای کنسرت رضا بهرام هم به همین ترتیب عمل شده بود، اما چون در برگزاری کنسرت رضا بهرام خودشان ذی نفع بودند، به آن روند ایراد نمی‌گیرند.

همای ادامه می‌دهد: کنسرت رضا بهرام درست یک هفته قبل در سالنی برگزار شد، که ما اجازه برگزاری در همان سالن را نیافتیم. متاسفانه امین عباسیان برای رفع مسئولیت از شانه خودش و برای انحراف اذهان عمومی، بحث سرویس‌های بهداشتی یک مکان ورزشى در شهر را پیش کشید و هرگز نگفت که واقعیت ماجرا به سودجوییِ افراد دیگر در کنسرت‌های پیشین مربوط است.

مهمتر این که افشاى این مسئله در رسانه به نفع شهر زیبا و قوم با فرهنگ لر نبود و من از مردم لرستان و مردم خرم آباد عذرخواهی می‌کنم که صحبت‌های مدیرانجمن موسیقی این استان، موجب رنجشِ خاطرشان شده است.

تور کنسرت‌های پرواز همای با گروه «مستان» از آبان امسال آغاز شده و تا کنون در شهرهای بندرعباس، ارومیه، اصفهان، قشم، خنج، تبریز، مهاباد، سنندج و قزوین به صحنه رفته است. همای و گروهش امشب طی دو سانس در اراک به صحنه می‌روند و پس از آن تور کنسرت‌هایشان را در شهرهای شیراز، بوشهر و کرج ادامه می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موسیقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟