بریده شدن بینی و رگ های دست یک زن توسط شوهرش در بامیان


بریده شدن بینی و رگ های دست یک زن توسط شوهرش در بامیان

یک مرد در ولایت بامیان به ضرب چاقو رگ های صورت و دست خانومش را بریده است. اکنون این زن در شفاخانه ولایتی بامیان تحت مراقبت های جدی قرار دارد. ذکیه رضایی، رئیس امور زنان بامیان می گوید: “شوهر این خانم قسمت بینی ‌و رگ‌های دستان همسرش را بریده و بعدآ از ساحه فرار نموده است. او تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار دارد و در پیوند به این موضوع کسی...

بریده شدن بینی و رگ های دست یک زن توسط شوهرش در بامیان

یک مرد در ولایت بامیان به ضرب چاقو رگ های صورت و دست خانومش را بریده است. اکنون این زن در شفاخانه ولایتی بامیان تحت مراقبت های جدی قرار دارد.

ذکیه رضایی، رئیس امور زنان بامیان می گوید: “شوهر این خانم قسمت بینی ‌و رگ‌های دستان همسرش را بریده و بعدآ از ساحه فرار نموده است. او تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار دارد و در پیوند به این موضوع کسی دستگر نشده است”.

محمد علی، مامای این خانم ۳۰ ساله که در هنگام وقوع حادثه در محل حضور داشته است، نیز در این رویداد زخمی شده است.

حمیده ۲۵ ساله می گوید: “شوهرم مرا بی سرنوشت درخانه پدرم مانده بود وقتی از وظیفه آمد مثل دزد شب هنگام خانه پدرم داخل شد، مامایم را با مرمی زد و بالای من تیل انداخت تا آتش بزند اما گوگرد آتش نگرفت و با چاقو رگ‌های هردو دستم و صورتم را قطع کرد”.

جنرال محمد صادق مرادی فرمانده پولیس بامیان می گوید: “شوهر حمیده در ولایت کندهار سرباز اردو ملی است، گفته می‌شود معتاد به مواد مخدر است و دیشب وقتی خانۀ پدر خانمش می‌شود ابتدا مامای زنش را با مرمی میزند که حالا زخمی است و پس از آن بندهای دست و صورت خانم خود را می‌برد.”

داکتران شفاخانه ولایتی بامیان وضعیت حمیده را وخیم توصیف کردند. آنها بیان داشتند که حمیده به مراقبت های اختصاصی و جراحی اعصب نیاز دارد.

این در حالی است که محمد جواد دادگر رئیس کمیسون مستقل حقوق بشر بامیان می گوید، که آنان در۱۱ ماه سال جاری ۱۹۷ مورد خشونت علیه زنان را در این ولایت ثبت کرده اند، که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان میدهد.

ذکیه رضایی رئیس اداره امور زنان ولایت بامیان می گوید، که آنان در سال جاری ۱۲۸ قضیه خشونت علیه زنان را در بامیان ثبت کرده اند، که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش را نشان میدهد.

به گفته وی، آنان در سال جاری ۹۴ قضیه خشونت علیه زنان را در بامیان ثبت کرده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی