وضع عوارض 160 میلیارد دلاری آمریکا بر کالاهای چینی در آستانه کریسمس


کاخ سفید قرار است در آستانه سال جدید میلادی اجازه اعمال عوارض بر حدود 160 میلیارد دلار از کالاهای چینی که مصرف آن ها در کریسمس افزایش می یابد را بدهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ هنوز چند روز فرصت دارد تا در مورد وضع عوارض بر حدود 160 میلیارد دلار از کالاهای مصرفی چینی درست چند هفته قبل از کریسمس تصمیم گیری کند. این اقدام مطمئناً در آمریکا و چین مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

مشاوران اقتصادی و تجاری ارشد کاخ سفید که شامل رابرت لایت هایزر، نماینده تجاری آمریکا، لری کودلو، پیتر ناوارو استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا می شوند قرار است طی چند روز آینده با ترامپ در مورد این تصمیم جلسه ای داشته باشند. هنوز مشخص نیست چه تصمیمی در این مورد گرفته می شود.

طبق گفته منابع، این رئیس جمهور است که تصمیم می گیرد این عوارض را اجرایی یا لغو کند.

تامی اووربای، مدیر ارشد موسسه مشاوره مک لارتی میگوید:« اگر نمایندگی تجارت آمریکا هیچ بیانیه‌ای برای اصلاح این عوارض صادر نکند، مطمئناً در پانزدهم دسامبر طبق برنامه اجرایی خواهند شد».

کودلو، مدیر شورای ملی اقتصاد کاخ سفید گفت:« واقعیت این است که این عوارض هنوز هم روی میز قرار دارند، عوارض پانزدهم سپتامبر، رئیس جمهور تاکید کرده اگر اختلاف نظرهای باقیمانده در مذاکرات تجاری با چین طبق خواسته او برطرف نشود، این عوارض اجرایی خواهد شد».

دولت ترامپ در ماه اوت اعلام کرد 15 درصد عوارض بر میلیاردها دلار کالای مصرفی ساخت چین در پانزدهم دسامبر اعمال میکند. این عوارض به تجارت کالاهایی مثل کنسولهای بازی ویدیویی، مانیتور های کامپیوتر، تزیینات کریسمس، اسباب بازی و اجناسی که به عنوان هدیه کریسمس می توان گرفت مثل لباس ضربه می زند.

وضع عوارض 160 میلیارد دلاری آمریکا بر کالاهای چینی در آستانه کریسمس

کاخ سفید در اوایل نوامبر اعلام کرد اگر مرحله اول قرارداد تجاری امضا شود این عوارض را لغو خواهد کرد.

هر دو طرف هنوز هم به یک قرارداد در مورد مسائل حساس نرسیده‌اند، مسائلی مانند میزان خرید محصولات کشاورزی آمریکا توسط پکن و زمان لغو عوارضی که آمریکا تا به حال بر کالاهای چینی وضع کرده است.

اگر کاخ سفید اجازه اعمال این عوارض را در پانزدهم دسامبر بدهد، در واقع کار مذاکرات تجاری چین و آمریکا در باقیمانده دوره ریاست جمهوری ترامپ تمام شده است.

کالاهایی که تحت تأثیر عوارض پانزدهم دسامبر قرار می گیرند شامل بسیاری از کالاهایی می شود که در کریسمس و تعطیلات سال نوی میلادی بسیار مورد نیاز است. برخی از این کالاها عبارتند از رومیزی های پلاستیکی، کیف های دستی، آلبوم های عکس، حوله های حمام، پیژامه های ابریشمی و ساعتهای مچی.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

رونق بازار طلا در پیش است؟ | 10.8 هزار چگونه 8 هزار شمش طلا مخفیانه جابجا شد؟+تصاویر | 6.1 هزار بعد از حذف فردوسی‌پور و کوچ مزدک احمدی هم سوخت! + فیلم | 14.2 هزار افزودن قابلیتی جدید به 'واتس اپ' اندرویدی ها | 11.4 هزار تحلیل و پیش بینی آینده قیمت سکه امامی در این هفته | 10.0 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)