تفتان؛ بام شرق ایران سفید پوش شد


تفتان؛ بام شرق ایران سفید پوش شد

زاهدان- ایرنا- بارش برف قله 4050 متری تفتان بام شرق ایران را سر تا پا سفید پوش کرده و مناظر بسیار زیبای طبیعی را پدید آورده است.

با ریزش برف و خلق جلوه‌های زیبای طبیعی مردم از شهر خاش و روستاهای همجوار برای لذت بردن از این موهبت الهی عازم تفتان شده تا ضمن تماشای مناظر زیبای برف، خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنند.
هم اینک شمار زیادی زن و مرد، جوان و نوجوان در مناطق برفی به بازی و گردش و تفریح مشغولند.

ریزش برف در ارتفاعات و دامنه تفتان شهرستان خاش بیشتر از همه کشاورزان و دامداران را شادمان و ساکنان این منطقه به درگاه خداوند شکرگزاری کردند.

ریزش برف جلوه‌ای زیبا به قله، ارتفاعات، دامنه و حاشیه کوه تفتان بخشیده و طبیعت بکر منطقه را جذاب و دیدنی کرده است.

بارندگی‌ که از دیشب در خاش آغاز شده مردم این شهرستان را شادمان کرده و طراوت خاصی به شهر و روستاها بخشیده است.

ریزش برف و با نشاط شدن آن سبب جذب انبوه گردشگران و کوهنوردان می شود و تفتان سربلند همه ساله در فصول مختلف سال مناظر زیبای طبیعی خود را به نمایش می گذارد.

بارش پائیزی برف و باران در شهرستان خاش نوید روزهای خوشی را برای مردمی می‌دهد که سالها با خشکی و بی آبی دست و پنجه نرم کرده‌اند.

فرماندار خاش سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف تا کنون در ارتفاعات قله و دریاچه سردریا تفتان گزارش شده است.
صاحب گل صالحی اظهار داشت: بارش برف سبب دشواری تردد در برخی مسیرهای روستایی شده و برای گذر از محور سردریا به خارستان، انجرک، نرون، سنیب و غیره به طرف ولان و تمندان باید با احتیاط انجام شود.
وی بیان کرد:هم‌اینک تردد در تمامی مسیرهای خاش با احتیاط انجام می‌شود اما به همراه داشتن و مجهز کردن خودروها به زنجیر چرخ در روز برفی ضروریست.
فرماندار خاش با اشاره به اینکه بارش برف و باران در در این شهرستان از صبح امروز آغاز شده است، ادامه داد: به سبب بارش برف و باران مدارس این شهرستان در شیفت صبح تعطیل اعلام شده است.

وی ادامه داد: تعطیلی مدارس مناطق برف خیز خاش نیز به مدیران مدارس و هماهنگی با خانواده‌ها واگذار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول