برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در آستارا


برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در آستارا

آستارا - ایرنا - نمایشگاه دستاوردهای علمی پژهشگران و فناوران به مناسبت هفته پژوهش، با مشارکت دانشگاهیان، محققان و برخی دستگاه‌های اداری در آستارا دایرشد.

مسئول مرکز رشد واحدهای فناور آستارا روز چهارشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: در این نمایشگاه ۲۰۰ اثر پژوهشی و فناوری در قالب ۱۰ غرفه به مدت سه روز، هر صبح و عصر عرضه شده است.

بهاره پورمرادی اظهار کرد: موسسه آموزش عالی شهریار، دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، سما، مرکز رشد واحدهای فناور، اداره آموزش و پرورش، مرکز آموزش فنی و حرفه ای و برخی واحدهای تولیدی در برپایی این نمایشگاه همکاری کرده اند و مقالات و پایان نامه های دانشجویان با موضوع فناوری نیز به نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: توسعه مناسبات علمی و پژوهشی، تبیین نقش و اهمیت تفکر و پژوهش، ترویج راهکارهای علمی و افزایش حساسیت جامعه به پژوهش از هدف های برگزاری این نمایشگاه است.

پورمرادی گفت: رکن اصلی مدرسه و دانشگاه، پژوهش و کارهای تحقیقاتی است و موفقیت های جامعه بشری در علم، فناوری و اختراعات از ثمرات تحقیق و پژوهش دانشمندان و عالمان است.

۲۲ تا ۲۹ آذرماه هفته پژوهش است.

حسن رستم زاد فرماندار آستارا به همراه جمعی از مسئولان در بازدید از این نمایشگاه، بر حمایت بیشتر از فناوران و محققان جوان برای تبدیل ایده های علمی به ثروت و سرمایه تاکید کرد.

برپایی این نمایشگاه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته پژوهش در فرمانداری آستارا تصویب شده بود و به همین مناسبت، از پژوهشگران و فناوران جوان نیز تجلیل خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و حدود هفت هزار دانشجو و طلبه در مراکز آموزش عالی و حوزه علمیه آن به تحصیل علم مشغول هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند