11 درصد دانش‌آموزان قم در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند


11 درصد دانش‌آموزان قم در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

قم- ایرنا- کارشناس مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش قم گفت: 27 هزار و 401 تن معادل 11 درصد از دانش‌آموزان این استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

اکبر اسحاقی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ‌افزود: این تعداد دانش‌آموز در ۲۱۱ واحد آموزشی شامل ۱۱۵ واحد دوره ابتدایی،‌۵۲ واحد دوره متوسطه اول و ۴۴ واحد دوره متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

وی بابیان این‌که ۲ هزار نیروی آزاد در مدارس قم تدریس می‌کنند،‌ اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۳۰۱ تَن از دانش‌آموزان مدارس غیردولتی قم پسر و ۱۴ هزار و ۱۰۰ تَن دختر می‌باشند.

وی با اشاره به این‌که مدارس غیردولتی درگذشته بر اساس عملکرد درجه‌بندی می‌شدند، گفت: این مدارس هرسال با توجه به طرح نظارت جامع توسط اداره‌های آموزش‌وپرورش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

اسحاقی با اشاره به این‌که مدارس غیردولتی همانند مدارس دولتی در طول سال نظارت می‌شوند، بیان کرد: این مدارس‌ علاوه بر نظارت‌های معمولی، ‌به‌صورت ویژه مورد بازدید و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: شهریه مدارس غیردولتی توسط سامانه شهریه وزارت آموزش‌وپرورش و برابر ماده ۱۵ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی و بر اساس الگوی تعیین شهریه که با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و شرایط منطقه‌ای و تورم رسمی کشور که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، ‌توسط شورای نظارت مرکزی تهیه و ابلاغ می‌گردد.

کارشناس آموزش‌وپرورش قم افزود: اگر گزارشی در خصوص دریافت اضافی و غیرقانونی شهریه از مدارس دریافت شود، ‌برابر ضوابط و مقررات پیگیری و اقدام لازم به عمل می‌آید.

در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده‌شده و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟