650 نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان کرمان ثبت نام کردند


650 نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان کرمان ثبت نام کردند

کرمان - ایرنا - به گفته سرپرست ستادهماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان برای چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان 650 نفر ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته رشد 2 برابری دارد.

حجت الاسلام مصطفی گرجی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان برای سومین سال متوالی از امروز (چهارشنبه) ۲۰ آذر به مدت سه روز تا ۲۲ آذر در شهرستان انار برگزار می شود و ۱۳۵ نفر شامل ۵۰ نفر خواهر و ۸۵ برادر در مرحله استانی به رقابت می پردازند.

وی بیان کرد: این مسابقات در رشته های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، حفظ جز ۳۰ و حفظ ۱۵ سوره آخر قرآن و مفاهیم در پنج رده سنی ویژه خواهران و برادران اجرا می شود.

سرپرست ستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اظهار داشت: جشنواره در ۲ بخش حضوری و غیرحضوری برگزار می شود و بخش هنری شامل خوشنویسی و تواشیح در رده سنی زیر ۱۶ سال و نیز رشته های قرائت تقلیدی و نقاشی به صورت غیرحضوری است.

وی اظهار داشت: رویکرد مسابقات قرآنی مدهامتان برگزاری کارگاه ها و دوره آموزشی ائمه جماعات، قاریان و حافظان، برنامه های جانبی و برگزاری محفل انس با قرآن با حضور اساتید استانی و کشوری است و جشنواره در قالب مسابقه ای، هنری، خانواده های قرآنی با محور مفاهیم برگزار می شود.

حجت الاسلام گرجی تاکید کرد: ارتقا سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پرنشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی در حوزه محلی و منطقه ای، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ایجاد بستر مناسب و برگزاری دوره های آموزشی برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن در مسابقات فنی و تخصصی قرآنی از جمله اهداف این مسابقات بشمار می رود.

وی تصریح کرد: نگاه ویژه ای به رده سنی کودک و نوجوان داریم و مسابقات مدها متان چند سالی است که رونق خوبی دارد و جریان سازی خوبی‌ توسط این برنامه انجام شده است.

سرپرست ستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به نقش ظاهری و باطنی قرآن در زندگی اجتماعی انسان ها افزود: مسابقات قرآنی خیزش، جنبش و حرکت در جامعه قرآنی است و مبنای انقلاب اسلامی نیز حرکت های قرآنی بوده است.

وی بیان کرد: نیاز به متخصصینی مخاطب شناس و آگاه به زمان داریم که مخاطب امروز را با همه نیازهایش بشناسد و در نگاه جدید کانون های مساجد کار به صورت حرفه ای انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...