بهره‌مندی 85 درصد مدارس خراسان جنوبی از سیستم گرمایش مرکزی


بهره‌مندی 85 درصد مدارس خراسان جنوبی از سیستم گرمایش مرکزی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: اکنون 85 درصد مدارس خراسان جنوبی مجهز به سیستم گرمایش مرکزی هستند که این آمار تا قبل از دولت یازدهم 35 درصد بود.

محمدرضا بیکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۶ کلاس درس استان مجهز به سیستم گرمایش استاندارد شدند که طبق چشم‌انداز تعیین شده ۲۰۰ کلاس درس بیشتر از آمار مدنظر مجهز شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت توانمندسازی و توجه به تربیت صحیح نسل آینده، رشد و توسعه فضاهای آموزشی استاندارد در اولویت دولت‌ها از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بوده است اما توجه بیش از پیش دولت تدبیر و امید سرانه آموزشی ۶ متر مربعی استان را به ۶.۷ مترمربع ارتقا داده است.

وی همچنین از رشد ۱۸ درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز در چند سال اخیر خبر داد و افزود: مشارکت خیرین در تکمیل پروژه‌های نیمه‌ساز از ۲۰ درصد به ۳۸ درصد رسیده که تکریم مناسب و فراهم کردن زمینه مشارکت بیش از پیش خیرین در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و ساخت فضاهای آموزشی جدید حایز اهمیت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: خشکسالی‌های متمادی سبب کوچ و مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها شده و از طرفی احداث و راه‌اندازی مدارس کانکسی در روستاها و تخلیه کلاس‌های درس را به دنبال داشته است.

وی حذف مدارس کانکسی و جایگزین شدن مدارس استاندارد از جمله ساخت ۲۴ کلاس جایگزین در سال گذشته و انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۵۸ کلاس جایگزین کانکس‌های سیار آموزشی بین اداره کل نوسازی مدارس و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را از مهمترین اقدامات صورت گرفته و در دست اجرای این اداره کل عنوان کرد.

بیکی گفت: با تاکید و همراهی استاندار خراسان جنوبی امیدواریم با ساخت و جایگزینی این مدارس تا پایان سال جاری در استان شاهد حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز باشیم.

طبق بررسی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک مدارس چند شهرستان خراسان جنوبی به صورت ۱۰۰ درصد از سیستم گرمایش مرکزی استفاده خواهند کرد.

۱۷۵ هزار دانش‌آموز در ۱۲ منطقه آموزشی خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها