امروز دانش و تکنولوژی کشورها را قدرتمند می‌کند


امروز دانش و تکنولوژی کشورها را قدرتمند می‌کند

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: امروز تنها نفت ابزار قدرت کشورها نیست و آن چیزی که کشورها را قدرتمند می‌کند، ‌دانش و تکنولوژی است.

حسین طلوعیان در نشست تخصصی "بررسی راهکارهای ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه" در گرگان اظهار کرد: تکنولوژی و دانش در همه کشورها به‌عنوان سرمایه اصلی محسوب می‌شود. امروز این موضوع ملموس شده که اگر دانش و دانایی داشته باشیم، توانایی داریم.

وی، انسان را مهم‌ترین رکن تکنولوژی دانست و افزود: اگر پیشرفته‌ترین تجهیزات را هم داشته باشیم اما نیروی انسانی توانمندی که بتواند از آن استفاده کند نداشته باشیم، داشتن آن تجهیزات بی‌اثر است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: در کشور ما هنوز در بحث تکنولوژی که کاربردی باشد، جایگاه ما مناسب نیست و دلیل اصلی این موضوع آن است که نتوانستیم بین صنعت و دانشگاه، ‌ارتباط منسجم برقرار کنیم؛ ارتباطات همواره سطحی بوده است.

طلوعیان تصریح کرد: ارتباطات بین این دو زمانی منسجم می‌شود که عنصر دانشگاه و صنعت در کنار همدیگر قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دانشجو امروز نیاز صنعت را نمی‌شناسد و صنعت نیز ‌توان دانشگاه را نمی‌شناسد، گفت: عدم‌آگاهی این دو عنصر از توانایی‌های یکدیگر، باعث شده که نسبت به توانایی هم به باور نرسند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان به طرح تاپ اشاره کرد و گفت: این طرح که در راستای تفاهم‌نامه وزارت صمت و وزارت علوم دنبال می‌شود، اگر با اقبال خوبی همراه باشد، می‌تواند زمینه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و مراکز پژوهشی را به‌خوبی فراهم کند.

به گزارش ایسنا، این نشست تخصصی با حضور نخبگان، دانشجویان، فعالان صنعتی و مسئولان، به همت بنیاد نخبگان استان در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403