بیش از 100 میلیارد ریال از بدهی بیمه سلامت آذربایجان‌غربی پرداخت شد


بیش از 100 میلیارد ریال از بدهی بیمه سلامت آذربایجان‌غربی پرداخت شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: 100 میلیارد و 625 میلیون ریال از مطالبه‌های موسسه‌های تشخیصی درمانی مراکز طرف قرارداد با این بیمه در استان پرداخت شد.

نادر نانبخش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۷ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال از این میزان بابت ۸۵ درصد اسناد تحویلی شهریورماه ۱۳۹۸ داروخانه‌های خصوصی استان پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۴ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال بابت ۴۹ درصد اسناد شهریورماه ۹۸ بیمارستان‌های خصوصی و غیردانشگاهی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۲۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال نیز بابت اسناد مردادماه ۱۳۹۸ به موسسه‌های غیربیمارستانی خصوصی و غیردانشگاهی اعم از پزشکان، درمانگاه‌ها و پاراکلینیک طرف قرارداد پرداخت گردید.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: موسسه‌های پاراکلینیک شامل کلیه مراکز آزمایشگاهی، رادیولوژی، سونوگرافی، فیزیوتراپی و سنگ‌شکن می‌باشد که به عنوان یک موسسه تشخیصی با اداره‌کل بیمه سلامت استان قرارداد دارند.

نانبخش اعلام کرد: مشکلی در پرداخت هزینه‌های موسسه‌ها و مراکز طرف قرارداد وجود ندارد و علت تاخیر در پرداختی‌های وجود بازه سه‌ماهه در رسیدگی به اسناد و مدارک پرداختی است.

وی اظهار داشت: پرداخت منظم مطالبه موسسه‌های درمانی طرف قرارداد به ارائه خدمات بهتر و بیشتر این مراکز منجر می‌شود.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند؛ هوشمندسازی مسیر تعالی روزافزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه