برنامه بوم در پی پاسخ به نیازهای محلی دانش‌آموزان است


برنامه بوم در پی پاسخ به نیازهای محلی دانش‌آموزان  است

اصفهان- ایرنا- رییس گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: برنامه ویژه مدرسه(بوم) به دنبال پاسخگویی به نیازهای محلی، بومی، قومی دانش‌آموزان در مدارس نقاط مختلف استان است.

مهران اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون این برنامه در دستکم چهار هزار واحد آموزشی شامل مدارس دوره دوم ابتدایی و اول متوسطه و به نوعی پایه‌های چهارم تا نهم در استان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه درسی ملی دانش‌آموزان از یک نقطه متمرکز در کشور تدوین می‌شود و امکان توجه به نیازهای خاص مناطق در آن نیست برنامه ویژه مدرسه (بوم) طراحی شده و در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تمامی مسوولیت‌های اجرای این برنامه در مدارس با مدیر مدرسه است گفت: در این راستا مدیران مدارس آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و همچنین کتاب راهنمای عمل برنامه ویژه مدرسه در اختیار آنها قرار گرفته است.

این مسوول آموزشی یادآور شد: برنامه بوم یکی از جلوه‌های مدرسه محوری است و مدیر مدرسه با احساس نیاز در محیط آموزشی خود به برنامه‌ریزی می‌پردازد.

وی با بیان لازمه اجرای این برنامه توسط مدیر گفت: مدیر باید نیازسنجی از اولیا، جامعه محلی و امکان‌سنجی از محیط اطراف می‌تواند به برنامه‌ریزی دقیق براساس ساحت‌های ۶گانه سند تحول بنیادین شامل مسائل اعتقادی، علمی، اخلاقی، اجتماعی، زیستی و هنری بپردازد.

اسدی تصریح کرد: بر اساس این برنامه که شامل مدارس دوره دوم ابتدایی و اول متوسطه و به نوعی پایه‌های چهارم تا ۹ است، دستکم چهار هزار واحد آموزشی در استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های میدانی مانند تورهای گردشگری محیط زیست، آثار تاریخی و مهارت‌های شغلی و اجتماعی در این برنامه می‌گنجد افزود: برنامه‌های تفریحی و زیارتی و کلاس‌های تقویتی، جبرانی و تستی به هیچ وجه در این برنامه گنجانده نمی‌شود.

رییس گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: درمجموع برای اجرای این برنامه در مدارس ۶۰ ساعت در هفته اختصاص داده شده است.

در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان به تحصیل مشغولند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟